torstai 30. syyskuuta 2010

sommartider..

.. dansade Ella och Sebu till idag. Men annars börjar det bli ruskigt kallt här i Tyskland. Jag var överlycklig då det regnade idag då vi kom till Hofheim så ingen av barnen sa emot då jag tyckte vi skulle ta bussen.

Började dagen med att springa till Kriftel. Första gången jag sprungit sen jag kom hit.. Skönt var det! Sen vattnade jag blommor, strök kläder, tog en vals med dammsugaren och städade bort allt extra. Sen duschade jag och tvättade hårförlängningen. Jag har med andra ord varit en duracell-kanin idag. Blev färdig med allt just före jag skulle efter barnen.

Möttes av en överlycklig Sebu vid grinden till dagis. Han ville följa med mig upp efter deras saker, roligt även fast det tar 10 minuter längre. Sen hem mot Hofheim. Hemma har vi idag klätt ut oss till prinsessor och dansat villt. Tror Angi börjar bli orolig över min inverkan på Sebu, igår lackade vi naglar och idag möttes hon i dörren av sin son i klänning.. Men jag har ju alltid sagt att ifall jag får en pojke kommer han troligtvis bli bög, jag börjar ha ganska starka bevis på att det kommer att stämma.. Först Lirre och sen Sebu (;




  
Morgondagen kommer vara lite annorlunda. Skall bara ta hem Sebu från dagis, Ella och hennes bästa kompis kommer senare med Angi.Tjejerna skall ha sleep-over-party! Vildaste festen på hela året tror jag bestämt.

Ikväll blir det film för min del, första gången på hela veckan!
Bye!

3 kommenttia:

  1. Int lyckas du få Sebu till flicka fastän du har klänning på honom.. Ella ser ut som en RIKTIG prinsessa :)

    VastaaPoista
  2. När jag var liten lekte vi "fina damer" väldigt ofta, då klädde vi ut oss me långa kjolar hattar och högklackade skor och jag har ju blivit allt annat än en fin dam... så oroa dej int för Sebu.

    VastaaPoista
  3. haha, ja kanske han klarar sej :D

    VastaaPoista