lauantai 25. syyskuuta 2010

i väntan på utgång

Gårdagen måste ha varit tyngsta dagen hittills. Egentligen var den inte tung, men vädret och mitt hälsotillstånd hade en betydlig inverkan på energinivån. Fredagsmorgonen tillbringade jag i skolan, sen åkte jag till Frankfurt och shoppade upp ännu mer pengar.. Tror jag snart får lägga in mig på rehab. Enda bra med mitt shoppande är att jag inte gör några dåliga impulsköp, utan köper endast sånt som jag kommer använda! Har ett pinsamt stort antal klädesplagg i mina klädskåp i Finland som jag aldrig använt nämligen..

Sen ringde Angi och sa hon glömt lämna vagnen vid dagis. Min värld rasade samman för en stund, men byggdes upp tillbaka med en gång då Angi tyckte vi kunde komma till hennes jobb och att vi skulle åka hem tillsammans sen. Perfekt! Hemma byggde vi kojor hela kvällen. Då vi skulle städa undan (vi byggde kojor under matbordet) för att kunna äta middag, blev Ella arg och gallskrek i en timme. Angi tog ett allvarligt snack med henne, så under tiden lekte jag och Sebu äititiikeri och babytiikeri. Sebu ville vara mamman :D Sen spårade leken ur totalt och han började lägga babytigern i kylskåpet och åt upp mammatigern med en leopard.. Han är bara så gullig!

Angi och jag surfade resten av kvällen. Sökte flyg till Finland runt jul, utan större framgång dock. Hotell åt mamma och Jan som kommer om mindre än två veckor (Tiia kommer nog också, men hon sover med mig). Sen checkade vi nattbussar från Frankfurt.. Dåliga tider och länge tar det, över en timme. Så det gäller att orka festa tills morgontåget går, eller åka dyr taxi. Efter en stund tänkte båda två somna framför datorn, trodde klockan skulle vara långt över midnatt eftersom jag var så trött. Men nej, klockan var 22.03. Min  dygnsrytm är allt annat än vad den var i Finland.

Denna dag har jag hunnit vara på promenad, se film, duscha och lacka naglar. Ganska trög dag med andra ord, men vad är nu bättre än det efter en vecka med allt annat än lugn och ro. Nu väntar jag bara på att klockan skall bli lite mer och jag skall möta upp Hanna i Frankfurt. Man borde aldrig gått ut dendär första gången, för nu går det inte att sitta hemma en enda helg.

Bye!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti