keskiviikko 15. syyskuuta 2010

helgen är bokad

Denna dag har varit otroligt bra, lugn och trevlig.
Förmiddagen var rätt vanlig:
  • Frukost
  • Skola
  • Handla mat
  • Hem och äta
  • Till "kommunhuset" för att registrera mig i Hofheim
  • Dagis
Vid dagis blev det också idag onödigt väntande.. 20 minuter. Till sist tog ändå mina beprövade nerver slut, jag sa åt Ella att jag väntat färdigt nu och åker hem själv med Sebu. Heh, då sprang hon genast tillbaka med cykeln hon cyklade på och vi började traska mot metron. Resten av hemresan gick som en dans, barnen var på så otroligt gott humör och pratade för full mun hela tiden :)
Här hemma har vi idag spelat spel och kollat film. Väldigt vakio det också.
Såhär skulle varenda dag få vara!

Helgen är också räddad. Skall tillbringa den med Hanna och Martina på ett hotell + krog i Frankfurt.
Känns som en evighet sen jag var ut sist! Fast det börjar ju faktiskt bli två veckor redan också så..

Gonatt!

3 kommenttia:

  1. Du börjar hitta rytmen :) Hur är det på tyska kursen? Lär du dig nå nytt eller är det bara gammal skåpmat? Har du fått barnen att börja prata finska med dig eller "sprechen Sie Deutch"?

    VastaaPoista
  2. Tyska kursen e helt okej, lite tråki ännu. mest repetition nog. Di säger nåt ord på finska emellanåt.. men mestadels pratar de nog bara tyska. förstår jag inte va dom säger hlr jag bara med så är di nöjda :D

    VastaaPoista
  3. Fint tyska citat, mamma :)

    VastaaPoista