keskiviikko 22. syyskuuta 2010

andra delen av dagen

Jag for efter barnen ca 16. Det är såå skönt att åka tåg själv, höra på musik och bara va. Annat är det då vildingarna sätter sig på. Lillkillen luktade skit redan vid dagis, jag orkade ändå inte säga till tanterna där för klockan var redan så mycket. Så med en stinkbomb i FAMNEN och Ella skuttandes bredvid for vi mot tåget. Stinkbomben fick för sig idag igen att han är en liten katt. Hur jag än försökte förklara åt honom att katter kan i vissa fall gå på två ben trodde han mig inte, altså skulle han krypa eller så sitta i famnen och bli pajad. Även fast varkendera var lockande alternativ för mig, valde jag att bära honom och paja honom samtidigt.
I Hofheim fortsatte samma lek, så jag gick med Sebu i famnen hela vägen hem.. Vilket är ca 2-3km, uppförsbacke. Han var så glad och nöjd och räknade bilar. Men nu gick det ju faktiskt snabbt hem då sölkorven inte gick själva, men jag var genom svettig då vi kom hem..

Härefter följer favoritläsning för Tiia. Jag har bytt blöja på den lilla killen idag. Han hade altså gått/suttit med skit i byxan i en timme, åtminstone. Så det fanns skit över hela bodyn och hela bakredelen på killen och stanken hade erövrat hela rummet. Jag torkade och torkade och skiten verkade aldrig ta slut.. Sebu påpekade att det fanns "vielen kakka" i blöjan. No shit man! Du menar !? Eftersom han går med skit i blöjan på dagarna har han ju förstås sjuk rumpa också, så då var jag snäll och smörjde in den bakre delen på honom.
Efter flera hemska minuter i blöjornas värld, lyckades jag ändå för första gången i hela mitt liv byta blöja på ett barn utan att spy eller börja gråta. Stolt som få gick jag ner och fortsatte med maten!

Resten av kvällen åt vi och tjurade emellanåt. Ingen har ändå gråtit vilket de brukar göra flera gånger då föräldrarna är hemma. Jag fick Ella att äta upp all mat, medan Sebu inte var lika duktig men inte dålig han heller. De fick glass som avslutning på dagen och strax efteråt kom Mikke hem. Sen var det bara läggdags kvar.. Så nu är båda ungarna i säng, jag överlevde dagen och det gick mycket bättre än väntat!

Bis Morgen!

5 kommenttia:

  1. Glädjande att läsa, att du har skit kul på ditt nya jobb :)

    VastaaPoista
  2. Va betyder vielen kakka?

    VastaaPoista
  3. Hej!

    Gissa om vi i Singsby vrider oss i skratt då vi läser din blogg om lillkillen?! =) Oj oj Mia, nu vet du jur det är att ha småbarn, inte alltid en dans på rosor.

    Ha det så bra. Ska ha föräldramöte på Haga om en timme.

    Hälsar din gamla lärarinna =)

    VastaaPoista
  4. vielen kakka är mycket kakka ;) och de var de minst sagt!

    Hej på er :)
    haha,det är roligt bloggen glädjer ngn. Så sant, finns mycket roligt men också mycket jobbigt! Ha de så bra ni med!

    VastaaPoista