maanantai 27. syyskuuta 2010

so so sorry

Jag har varit otroligt dålig med att uppdatera bloggen. Men lördagskvällen blev så sen så jag inte orkade annat än sova på söndagen..
Klockan 06.00 steg jag in i tamburen här hemma på söndagsmorgon. Lördagskvällen tillbringade jag med Hanna, först satt vi och åt glass vid McDonalds, vilket jag föresten ALDRIG gör om!! Efter att vi ätit upp glassen traskade vi iväg på toaletten. Sen skulle vi sätta oss tillbaka igen då jag såg något smått som sprang under soffan där vi just suttit, plötsligt så jag en annan liten krypande sak. Dessa små krypande saker visade sig vara MÖSS!! Jag som är livrädd för de äckliga små djuren tog ett hopp upp på närmaste stol och skrek för full hals. Hanna tog snabbt tag i mig och vi sprang skrikandes ut. Så otroligt vidrigt.
Resten av kvällen spenderades på en bar och sen till sist dansandes på Living.

Nästa morgon kände jag mig otroligt bra trots alkoholmängden föregående kväll. Jag steg in i köket där frukostbordet var dukat med goda semlor, ägg, juice och joghurt. Familjen hade redan ätit färdigt så resten var mitt! Åt mig alldeles för mätt och sen trögade jag resten av dagen. Gjorde lite läxor, sökte efter en ny engelsk bok och fördrev min tid på fb förstås. Slumrade till före 7 på kvällen men vaknade senare igen. Jag fick altså inte uträttat några hjältedåd denna söndag heller..

Denna morgon försov jag mig lite, vaknade halv 11. Men jag hann ändå med allt jag skulle + lite till. Jag skulle stryka kläderna som blev tvättade ihelg, men hann också städa vardagsrummet, plocka ur diskmaskinen och tvätta kläder. For efter barnen till dagis runt 16. Ella var vildare än någonsin, jag fick agera träd då hon lekte apa. Det tog en halvtimma att klä på vildingarna och få ut dem från dagis, något som annars brukar ta 10-15 minuter.. Som tur var hade jag vagnen åt Sebu för jag hade fullt upp med att hålla koll på den lilla fröken. På tågstationen köpte vi nytt tuggummi eftersom det förra var slut och det jag har i min väska är så starkt så tårarna bara rinner på barnen. haha. På hemvägen var vi på årets sista Eis essen!

Då vi kom in genom dörren och fått av oss skorna märkte Sebu en enorm blodfläck på min tå. Ett resultat från förra helgens nya skor.. Snälla, gulliga och omtänksamma som de är så skulle de ju förstås plåstra om mig. Ella sökte efter prinsess-plåster och Sebu satt och tröstade mig. Det var också Sebu som la plåstret på mitt skavsår. Tyvärr så kom klistret mitt i såret, men det är ju tanken som räknas (:
Ella klagade på att Sebu luktade skit, och det tyckte jag också. Så vi stack iväg på övrevåningen för att byta blöja. Nästan uppe så fes han så stort så jag var säker på att det skulle bli ett likadant illaluktande kalas som förra gången. Så igen, med gråten i ögonen slet jag upp blöjan.. Men där fanns inget. Killen hade altså bara fisit så han luktade som en vandrande bajshög, men vi böt blöja iaf då vi kommit så långt. Glada och nöjda gick vi ner igen, det är så roligt att umgås med dem då de är på gott humör. Även fast gott humör betyder otroligt vilda också. Fick meddelande av Angi att vi skulle fixa mat åt oss, så jag värmde upp gårdagens lasagne. Under tiden som jag agerade kock, tyckte de små glinen att de kunde stoppa toaletten full med toalettpapper. Ella hade också gjort nummer två och förklarade för mig att "Ich bin fertig", vilket samtidigt betyder att jag skall torka. Så där stod vi alla tre inklämda på den lilla toaletten, i en skitlukt värre än Sebus kakkablöja och toaletten samt toalettgolvet fullt med toapapper. Sen började vi äta, eller nästan äta iaf. Jag matade dem båda två, en i gången. Men de hade så mycket annat på gång så det slutade med att hälften av maten lämnade på tallriken. Angi kom hem mitt i ätandet. Så snart var vi på väg upp för att prova de nya pyjamaserna de fått av henne, jaga tandtroll och rita ett par teckningar. Sen var min arbetsdag slut igen, och det har varit en otroligt rolig sådan.

Gute Nacht und bis Morgen!

4 kommenttia:

  1. Jag, som inte gillar att sitta vid datorn på mina lediga dagar, börjar dagen med att läsa din blogg :) Snart är jag väl medlem på fb också!!Kämpar emot...
    Roligt när du orkar och tar dig tid att skriva i bloggen.
    Soligt och fint i Årvas. Ska snart till bädden och hälsa på moffa.

    VastaaPoista
  2. Haha, de skulle man inte trott för en månad sen! såg att Nancy blivit medlem på fb nu också, så tror nog inte det tar lång tid före du är med också (; Här är det bara regningt å grått.. Hälsa moffa så mycket från mig!

    VastaaPoista
  3. Det låter nog som du sku trivas bra trots en massa kakkibajsas. Var ut o bajsade me Liirus igår o så drog Tia, mommo o jag upp båten i viken, vi börjar vänta på skidföre här..Du sku behöv print ut allt du skriver o ge till Ella o Sebu, de sku va roligt att läsa då de blir äldre om de lär sig svenska förstås..

    VastaaPoista
  4. Jag är som skapad för allt bajs känns det som :D Jusst de, börjar vell bli det så småningom ja.. här har det blivit svinkallt, tvingas snart köpa vinterjacka.. Som det ser ut nu har barnen nog fullt upp med att lära sig finska, engelska och tyska förstås.. Men skall nog spara allt jag skrivit ifall dom skulle råka lära sig svenska också :)

    VastaaPoista