lauantai 11. syyskuuta 2010

Lördag

Om möjligt, så är jag ännu tröttare idag än igår.
Jag somnade mitt i filmen igår och vaknade då restena av gänget for för att söka en ny säng åt Sebu. De hade tydligen hittat en också, om 10 veckor skulle sängen vara här. Så då kommer det att möbleras om i huset, barnen flyttar i ett större rum och Angi får sig ett kontor.

Helgerna är oftast helt lediga för min del. Så jag sov till ca 10. Sen fixade ja frukost (jag hade ost med 50% fett på brödet), duschade och gjorde mig färdig för en dag på stan med Hanna. Vi köpte nästan ingenting, det var äckligt varmt och otroligt mycket folk i butikerna.. Men vi talade desto mer! Beklagade oss över maten bl.a. (y) Trevligt!
Vi har redan börjat smida planer för nästa helg, hoppeligen blir dom av också (;

Då jag kom hem kom jag till ett helt tomt hus. Efter en stund kom Mikke hem och efter en halvtimme kom Angi och barnen. Vi lekte en stund före maten (ja, jag leker på min lediga dag); körde radiostyrd bil, checkade in Ellas nya pennor och annat trevligt. Ella var föresten orolig att jag skulle sova ännu 7-tiden på kvällen.. Hon har inte så höga tankar om mig.. Nu har barnen gått och lagt sig och jag kommer göra detsamma inom en snar framtid. Klockan är bara halv 9 här men iaf! Jag hade tänkt mig en kvällspromenad efter maten men den får vänta tills imorgon. Nu skulle jag vara otroligt snål på godis, men tror inte någon butik har upp så här sent.. Altså lämnar jag utan.

Jag måste föresten dela med mig av gårdagens stora "ahaa"-upplevelse. Det är nämligen så att jag har tyckt att toalettsitsen i mitt badrum är väldigt liten. Satt t.o.m. och filosoferade en dag att om någon med otroligt stor röv skulle sätta sig och göra nr.1 och nr.2 på samma gång skulle någondera lämna på kanten.. Ganska knivig situation, men sen tänkte jag inte mera på saken utan accepterade det bara. Tills igår då jag märkte att jag kissat på toalettringen avsedd för barnen i en vecka istället för den som är avsedd för oss lite äldre människor.. DOH! Så tyskarna har inte små toalettsitsar, de är precis likadana som i Finland.

Bis Morgen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti