torstai 23. syyskuuta 2010

sköna torsdag

Denna dag har varit otroligt skön.
Jag vaknade halv 9, åt frukost, tvättade kläder och städade. En helt vanlig morgon med andra ord. Sen drog jag iväg till Hauptwache för att shoppa. Märkte idag att jag missat flera butiker då jag oftast bara gått på samma sida av gatan.. Så det blir troligtvis en sväng dit imorgon igen!Jag är mig väldigt lik med andra ord, använder alla mina pengar till kläder och krogbesök.

Mitt på stan idag kom en helt främmande ung man fram till mig och började tala. Jag ursäktade mig vänligt och frågade om han kunde tala engelska. Han började tala om allt mellan himmel och jord, käften gick på honom i ett. Han frågade varifrån jag var, precis som alla andra.. Han ville jag skulle komma ut med honom nästa onsdag till någon klubb i Frankfurt.. Jag tackade snällt nej och sa jag måste jobba. Han fortsatte prata på om sitt och frågade till sist om jag ville gå och fika någon dag, DON'T THINK SO! sa jag med stora bokstäver och gick därifrån. Han muttrade något om att jag var en bitch och gick sen troligtvis han med. Svårt dethär med tyska killar och gubbar.

Angi hade lämnat vagnen vid dagis idag så jag inte behöver bära hem kissen varje dag. Så idag gick det otroligt lätt med tågåkandet. Sebu satt fastspänd i vagnen och Ella gick bredvid, så jag hade inga problem med att hålla reda på dem. Tåget krånglade idag, så vi fick vänta närmare en halvtimme innan vi slapp hem,. Tack Gud för att vi hade vagnen med oss, annars skulle jag fått jaga dem över hela stationen. I Hofheim for vi på glass (till glassbaren utan snuskgubbar, bara flörtande servitörer). Har bilder från glassätandet som jag tänkte lägga upp!

Angi kom efter oss halvvägs hem. Hemma lekte vi ute på gården, de cyklade som galningar och Sebu tankade sin Porsche. Sebus Porsche äter tydligen gräs, billigt och bra! Bildbevis finns.


Gonatt!

3 kommenttia:

  1. Fina bilder! Glass tycks vara pop! Månne de äter glass året runt där eller blir det nå nytt till vintern? Tyckte Sebus Porche såg ut som mommos gräsklipparè :)
    Skriv några ord tyska varje gång så vi blogg läsare får lära oss nå nytt :) Men, lovar inte att komma ihåg vad jag lärt mig...

    VastaaPoista
  2. Vilka glassmonster, orkar de äta upp så stora glassar? Jag brukar nöja mej me en boll.. Finns det nå skog o nå vatten där i närheten?

    VastaaPoista
  3. mamma- e nog d! dom är som bäst på väg att slänga av Mikke vid flygplatsen och sen på glass. Tror inte det blir någo glass i vinter, inte på uteterassen iaf. Blir antafgligen konditoriet bredvid som blir pop då. Haha, ja någon likhet finns d väll. Jag kan ju försöka slänga in några ord emellanåt (:

    Lotti- Jodå, lätt! Var nog tveksam jag med då de första gången sa de ville ha två bollar.. Är otroligt dåligt med vatten, finns mest bara i fontäner och sånt. Skog är det också ganska skralt med, man måste söka sig lite längre bort i såna fall.. Dom bor så centralt.

    VastaaPoista