torstai 16. syyskuuta 2010

oh what a day!

Morgonen var idag väldigt lik de andra, med endast lite variation. Tog fram dammsugaren idag istället för strykjärnet. Städade lite extra i köket idag också  bara för att jag kände för det (ja, jag tror också jag håller på att bli sjuk). Så då Angi kom hem idag var köket och vardagsrummet i perfekt skick!

Sen for jag efter barnen. De var väldigt snabba idag för jag hade lovat dem glass. Det tog mindre än en timme att ta sig från dagis till glassbaren i Hofheim, så de kan tydligen bara de vill! Det gick otroligt snabbt från tågstationen till glassbaren för Ella var kissnödig och Sebu åkte i min famn. Så väl framme vid galssbaren trängde vi in oss alla tre på toaletten, Ella bara stampade för att hon var så kissnödig men fick till sist av sig byxorna. Efter att ha kissat en stund informerade hon mig och Sebu (som LEKTE i den andra toaletten) att hon kommer att göra nummer två också.. Så med dörren upp till sitt bås började hon göra nummer två, och det luktade verkligen inte rosor. Men jag var nöjd så länge jag inte behövde gå närmare henne än två meter. Under tiden försökte jag förklara för Sebu hur smutsig toaletten han lekte med faktiskt var och tvättade händerna på den lilla killen. Då slänger Ella ur sig de orden som jag fruktar mest i hela världen, hon behöver hjälp.. Med en skakande och gråtfärdig röst frågar jag henne om hon inte kan torka sig där bak själva och hon skakar på huvudet. Jag gjorde ett desperat försök att övertala henne att prova torka själv, för det är ju trots allt inte så svårt.. Men nej! Hon ville att jag skulle torka..
Så med gråten i ögonen tar jag pappret och faktist torkar den hjälplösa lilla flickan där bak.. Jag var fem före att spy upp maten jag ätit under en hel vecka.. Men jag klarade det! För första gången i hela mitt liv. Mamma är säkert jätte stolt nu (;

Sen åt vi glass (Sebu åt med hela ansiktet) och alla var nöjda.

Idag igen fick jag frågan om jag är mamma till barnen och om jag är från asien.. Ser jag kanske ut som en 30-årig asiatisk mamma ? Borde lägga mig under kniven isf tror jag.
Servitören bjöd på kaffe denna gång också (han kom också ihåg vad jag hette, kusligt!). Ännu kusligare blev det då han märkte att vi skulle gå och sa han måste tala med mig. Okej, vi hade klottat lite glass på bordet, men det är väll hans jobb att torka upp det ?
Heh, det var dock inte det den kära turken hade att säga. Han ville bara berätta för mig hur otroligt vacker jag är och att jag verkar vara en väldigt intressant och trevlig person, blablabla. Han avslutade med att han hoppas vi syns fler gånger. Jag log ett framkrystat leende åt den sliskige mannen och fortsatte utåt från terassen. Då blir jag stannad en gång till, det var mannen som frågat om jag var från asien och om det var mina barn som ville ta i hand och veta vad jag hette. Också denna gång krystade jag fram ett leende, berättade vad jag hette och gick sen vidare.. Denna gång slapp jag från terassen utan att bli stannad.

Vi började traska den långa vägen hem. Då vi gick förbi koirankakka var Sebu snäll och visade mig hur hunden går tillväga när den kakkar. Han stod och krystade en stund och sa att sen trillar kakka ut ur röven på hunden som om det skulle vara dagens färskaste nyhet. Och jag fick asgarva en gång till den dagen tack vare honom.
Sista halva kilometern hittade Sebu en stor sten som han absolut skulle ha med hem.. Han skulle bära den själv.. Men efter några steg skulle han upp i famnen för att han var trött. Då sa jag att han får lämna stenen i parken för att jag inte orkar bära både honom och stenen.. Men det gick inte, så han fortsatte bära den själv. Till sist gick jag ändå med på att bära honom eftersom det tog så länge för honom att gå. Så med en kille och en enorm sten i famnen plus en liten tjej klängades vid mitt ben haltade jag hemåt.

Hemma lekte vi med tågbanan och ett zoo. Sen kom deras pappa hem från Finland, så jag hann städa undan lite leksaker före maten var färdig. Efter maten visade Angi var blöjorna finns och hur man byter blöja.. Så nu skall jag börja byta på den lilla killen också. Som om det inte skulle räcka med att hjälpa den andra på toaletten. Taktiskt att utsätta mig för dethär dirty stuffet efter att jag skrivit på kontraktet (;

Så efter en dag fylld av toalettbesök och skratt skall jag nu börja göra läxor och samla krafter för morgondagen och resten av helgen. Over and out!

7 kommenttia:

  1. Tar hand om två killar själv. (inte som aupair dock)... Men faktist måste jag säga det är väldigt vidrigt att byta blöja. Speciellt efter behov två och en kille som är sprallig. Inget man dagdrömmer om precis. haha! Men det blir bättre när man gjort det några gånger, men vidrigt kommer det nog alltid att vara.

    VastaaPoista
  2. Inte är det nu såå vidrigt att torka och byta!!?? Har du blivit fin dam där i Tyskland? :)
    Du har ju en hel del erfarenhet efter att ha haft Liirus i två år. Han sket under duschen igår och pissa på badrocken din :(
    Men, vi kämpar vidare med honom.. Innan jul ska han väl nog uppföra sig som en riktig hund :)

    VastaaPoista
  3. Hahahahaha ja kommer böri betal Ella o. Sebu för fler såna här dagar :D

    VastaaPoista
  4. Tänk ti ha tvillingar som båda gör tvåan i blöja! Och en femåring som ropar "kooomm å töööörrrkk!" samtidigt. Jag skulle nog ha behövt dej här ;) Kanske du kan skicka nån turk därifrån hit ti Nvetil?

    Ha det bra!
    Lotta et co

    VastaaPoista
  5. Ha just laga negerbollar, he e no värr än att tork en lill där bak, du hadd väl papper?! O tänkt ti jobb på bädden...

    VastaaPoista
  6. å ja som ska by tårk pansjonäran i reve variinda evigaste da i vår såläng ja e på praktik.. he siir ja IT framemåot :s

    VastaaPoista
  7. Så sant så sant. Hehe, byter man blöja åt dem borde de ju förstå att de ska uppföra sej och ligga i still :D

    Ja ha no allti vari såhe fin ;) Men ja ha ju int behöva tork Lirre där bak iaf!

    Heh, no you don't!

    Haha Lotta, låter inte direkt som en dröm dedär inte! Jag ska se vad jag kan hitta åt dej, blir troligtvis en turk för det finns gott om dem här ;)

    Ja usch för bädden. Hellre torkar jag nog barn där bak istället för åldringar! Jodå, flera lager :D

    åååh Emmi, jag lider med dej !

    VastaaPoista