tiistai 14. syyskuuta 2010

kakka vaipassa

har det varit hela dagen lång för den unga mannen.
Jag känner riktigt hur skitlukten fastnat i mitt hår!

Idag blev det sovmorgon i misstag. Halv elva slet jag upp mina ögon och såg till min förskräckelse vad klockan var. Men jag började på med dagen som alltid; frukost och sen some ironing. Jag är ännu inte klar med att stryka alla kläder.. Sen bar det av mot dagis där jag idag fick vänta en halvtimme på den unga damen. Jag fördrev tiden med att leka med hennes illaluktande lillebror.
Efter många om och men for vi slutligen hemåt. Nästan vid tåget fick den lilla illaluktande mannen för sig att han var en katt! Han kröp på alla fyra på tågstationens rena golv (5 minuter senare såg vi en hund kissa på samma golv) och jamade. Till sist tog jag upp den jamande och skitluktande kissen i famnen. Kissen slutade jama och var väldigt nöjd då han inte behövde gå själv. Vi hamnade att vänta 20 minuter på nästa tåg (det går nog tåg oftare, men vi måste alltid åka med ett tvåvåningståg enligt Ella). Så därför den långa väntan.
Som tur var erbjöd sig Angi att komma efter oss till tågstationen i Hofheim så vi slapp vänta på bussen och sen åka buss i 20 minuter till!
Väl hemma böt Angi äntligen Sebus blöja! Sen byggde vi pussel, lekte björnar, målade muminbilder och talade om dinosaurier.
En riktigt bra dag med andra ord!

Till middag fick vi plättsoppa + öserrikiska "smörbollar" ! Måste vara årets smart guy som kommit på receptet till den maträtten. Och ja, plättsoppa är verkligen så underligt som det låter; plättbitar i vatten.. Ingen höjdare direkt, men ätbar. Godisutbudet här i landet måste vara det dåligaste i hela världen föresten. Jag gick via godishyllan idag då jag var och handlade, men fann absolut inget som såg gott ut.. Jag hungrar på sant ihjäl här snart! Bara jag kommer till Finland skall jag äta ketchup med köttbullar och mos i kolossala mängder (;

Nu läxor! Hey

3 kommenttia:

  1. Nu vet jag vad du ska få i julklapp..en väckarklocka, som inte går att stänga av förrän man är upp ur sängen :)

    VastaaPoista
  2. Det är bra att det är andra också som har skitkul :) Hälsningar Bo

    VastaaPoista
  3. Smart! eller en väckarklocka som drar av täcket som i Kalle Ankas jul :D

    Haha, ja ni är ju ganska vana med att ha skitkul hos er ;)

    VastaaPoista