tiistai 21. syyskuuta 2010

dagarna går så otroligt snabbt!

Väckning klockan halv 9.
Samma vanliga morgonsysslor igen. Fick t.o.m. ALLA kläder oskrynkliga idag, tog mig ca 2 veckor. Men nu väntar jag bara på mer kläder, Angi lovade det snart skulle komma mer.
Runt 12 satte jag mig på tåget till Angis jobb. Vi åt lunch på probably the best restaurant in Frankfurt (finns det något som är bättre skulle jag inte våga äta där, det skulle vara alldeles FÖR bra), sen fika och till sist banken. Så nu har jag eget konto här! Alla papper om att registreringen har blivit inskickade idag också, så nu är jag tysk på riktigt (:

Sen stack hon tillbaka till jobbet och jag for ut på stan en stund före jag skulle efter barnen. Handlade ett par VANLIGA JEANS för första gången på säkert två år. Brukar bara ha jeansleggings, thights eller mjukisbyxor.. Ett par skor som var så mycket på rea så jag inte kunde lämna dom åt någon annan, läppomada och en klädrulle. Håller på och jagar nya vinterskor och ny vinterjacka, men har ännu inte lyckats hitta. Men det är egentligen ganska förståeligt det inte finns så mycket av såna saker i butikerna då det är 24+ grader utomhus. Som vilken sommardag som helst har det varit idag och det ryktas fortsätta ännu imorgon.

Träffade på Hanna vid dagis idag! Talade i ca en halvtimme så länge barnen lekte, sen åkte vi iväg mot Angis jobb för att sitta på hem med henne. Såg 6 stycken harungar utanför ECB! Som förstås skulle jagas. Kvällen var fylld av gnäll.. Inte den trevligaste, och lite tyngre än annars då jag blivit aningen förkyld. Hes som jag alltid blir.. Morgondagen lär bli en väldigt tung dag med Angi på stort ECB-möte, Mikke i England och barnen med endast Mig. Men dom brukar va mycket snällare då vi är på tumis än då föräldrarna är hemma.

Få se om jag överlever morgondagen så det blir en ny uppdatering..
Gonatt!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti