keskiviikko 29. syyskuuta 2010

(:

Problemet med att vara så trött en kväll är att man inte orkar uppdatera bloggen. Då man inte uppdaterat bloggen måste man försöka komma ihåg gårdagen nästa dag istället.. Men det hände faktiskt inget särskilt igår. Jag hade inget att stryka, tvätta eller städa så jag tillbringade dagen med att shoppa istället. Fyndade igår igen, billigt denna gång t.o.m. Fick med mig hem 2 par tröjor, 2 par byxor, 1 topp, 1 par nya vita tygskor och ett blått nagellack (som har varit väldigt populärt idag). Sen efter barnen, hem, mat och sen somnade jag bums!

Denna dag började jag på vågen. Har en gång förr stått på vågen här i Hofheim. Denna gång visade den två kilo mindre. Rena mirakelbantningskuren detta, flytta till Tyskland och du går ner två kilo på tre veckor utan att banta! Allt från glass och godis till hamburgare och plättsoppor har hittat ner i min mage under dessa veckor och ändå håller inte vikten. Jag rör nog på mig otroligt mycket, egentligen bara vardagsmotion men iaf.
Kändes bra med en dunder frukost idag före skolan! Tror jag aldrig gillat skolan så mycket som jag gör nu. För nu har jag verkligen nytta av det jag lär mig och hör ändå tyska varenda dag så det underlättar mycket också. Die, der och das känns inte så hopplöst mera! Jag var så ivrig med tyskan idag så då jag kom hem fortsatte jag plugga ända tills jag skulle efter barnen. Tyckte jag kunde ta tillfället i akt då jag en gång kände för att läsa. Före jag gick iväg till tågstationen fixade jag lite potatis åt oss till ikväll i familjen Lagerbloms hightec ugn. Det var bara att ställa in potatisen i ugnen och sen tala om för maskinen att jag vill att potatisarna skall vara färdiga klockan sex ikväll. Annat är det i vårt kök hemma i Finland.

Barnen var på gott humör idag igen, nuförtiden är dom det alltid då vi är tillsammans. Annat som börjat märkas bra nu också är att jag sakta men säkert vunnit kampen om vem som bestämmer över vem! Roligt är det också då de börjat söka skydd hos mig eller ta mig i handen då de är rädda. Som idag då Ella blev jagad av en liten grabb i lekparken kom hon springande till mig, klämde sig fast runt mitt ben och lutade huvudet mot min mage. Ett annat exempel var då Sebu idag trampade en liten kille i lekparken på fingrarna  så den lilla killen började gråta. Han såg bekymrat på killen en stund tills han själv började gråta och bad om att få komma i min famn. Det är så gulligt då han kommer upp i famnen och lägger armarna runt min hals och lutar huvudet mot halsen <3 Kommer att ha så svårt att vara ifrån dessa två småglin en hel månad vid jul! Som tur är har jag många att kramas och leka med i Finland också :)

På tåget hem mötte vi på en sliskig gubbe. Han satt och föröskte charma Ella genom att låta som Kalle Anka.. Sen då jag började iaktta hans äckliga fasoner började han slänga slängkyssar åt mig. Vi tog vårt pick och pack och stack iväg till andra sidan av tåget. På hemvägen stannade vi som sagt vid lekparken. Sebu har tränat mina armmuskler något enormt idag. Han tycker nämligen att det är svinkul då jag snurrar runt och kastar honom i luften på samma gång. Alltid då jag lagt ner honom ropar han NOCHMAL , vilket betyder igen. Till sist fick jag ändå förklara för den lilla killen att jag är för klen för detta. Lekparkslekarna slutade med att Sebu trillade och slog sig, då kom han krypande i min famn igen. Han grät en stund, men snabbt hade den smärtan också gått om. Vi bestämde oss ändå för att gå hemåt.
Nästan hela vägen tillbaka lekte vi tåg. Sebu var först i vagnen, jag skuttade vagnen och Ella gick och höll sig fast i mina bakfickor. haha. Måste ha varit en syn! Däremellen gick vi också som ankor.

Hemma lackade vi naglar. Ella fick turkosa och gula, Sebu blåa och svarta och jag blåa naglar (det gick inte att ladda upp bilder på de fina naglarna just nu, men jag skall ge det ett nytt försök senare) . Ella var snäll och frågade om Mikke också ville ha färg på sina naglar, men det ville han inte va någon konstig anledning. Sen kollade vi Byggare Bob, åt och nu ligger dom och sover. En underbar dag denna också!

Fick mitt tyska bankkort idag också, börjar känna mig riktigt tysk nu.
Nu skall jag ge bilduppladdningen en till chans och sen fortsätta plugga tyska, bye!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti