keskiviikko 22. syyskuuta 2010

kaffepaus

Idag är jag sjuk, på riktigt! Sjuk hals, öron och otrolig huvudvärk. Haft sjuk mage halva dagen också men det börjar släppa. Jag skippade altså skolan idag, ser ingen vits med att gå dit och tala tyska då jag inte har någon röst alls och sen dessutom med mina sjuka öron höra kineser försöka uttala tyska ord. Nej tack! Så idag har jag istället tvättat kläder, tror jag torktumlar tredje maskinen för dagen nu som bäst. Jag har också bytt lakan i min säng och städat lite. Jag är så kung på att ha alla saker på golvet och alla kläder i sängen, men detta beror på att jag inte har rum med dem i skåpet, precis som där hemma (;

Nu håller jag på och förbereder mig mentalt för kvällen. Blir tungt att utan röst kommendera dem och tala med dem. Sen att höra deras skrik och rop med denna huvudvärk lär inte bli speciellt trevligt heller. Mikke borde komma hem en halvtimme före läggdags..

Planerade att jag skulle åka efter dem lite senare så de får leka av sig på dagis istället för på mig. Vädret är ändå så fantastiskt idag igen! Skall försöka knäppa några bilder idag, har varit otroligt lat med kameran dehär två veckorna. Har på känn att jag kommer hata mig själv för det om typ ett år..

Mer ikväll, förhoppningsvis!

2 kommenttia:

  1. Stackars dig som blivit sjuk :( Har du inge burana att slänga in så du slipper huvudvärken? Iväg till apoteket och handla. Vad heter annars apoteken i Tyskland? Jag kom just från stan. Inte lätt att vara och shoppa.. Nästan lika tungst som att vara förkyld!
    Krya på dig!

    VastaaPoista
  2. jodå, burana 600mg har jag med mej. sen så matar Angi i mej nå jätte äcklig medicin för halsen. får bara hoppas att e blir bättre, tråkit ti va sjuk :/ "Apotheke", finns i typ varenda hörn (y) hitta du ngt att handla ? tack tack!

    VastaaPoista