maanantai 6. syyskuuta 2010

Hofheim am Taunus

Det var meningen att min dag skulle börja 07.15. idag. Den började istället lite över 10.00. Inte så bra start på stressig dag med andra ord, men jag drog en djup suck och påbörjade dagen. Kvart före 14.00. stack jag, mamma, mommo, Tiia och Lirre iväg mot Vasa och flygfältet. Liirus hade sin bög-tröja på sig efersom han kissat i min nya toalettväska.

Väl framme fick vi veta att planet till Stockholm är en timme försenat, så jag kommer missa flyget till Frankfurt. Den bittra tanten på andra sidan disken fick ombokat mitt flyg till Frankfurt.. 3 timmars väntande på Arlanda, sen äntligen fick jag gå ombord på flyget till Frankfurt. Aningen nervös steg jag av planet två timmar senare och började orientera mig.. Inte det allra lättaste men gick helt bra iaf. Efter att jag återfunnit mina kära och färggranna väskor sökte vi oss mot exit-skylten.. sen taxi-skylten.. hittade en gammal och sur taxichaufför som förde oss till Lagerbloms. Möttes av Angi (typ världens trevligaste människa) utanför deras hus, hon visade runt mig i huset och bjöd på vatten. Huset är så otroligt fint och mitt rum är så litet och sött. 

Vi gick igenom morgondagens program vilket inte lät så tungt.. Jag får sova så länge jag orkar, maten var färdigkokad så det är bara att värma upp och sen skulle jag åka in till Frankfurt med deras städerska. Skall checka in the public transportation och barnens dagis med henne.

Hemma i Finland har jag tydligen blivit av med mitt rum. Liirus tyckte han borde få ha ett eget rum nu när det finns ett extra i huset. Inatt sover han ensam för första gången i hela sitt liv, han blev stor kille på en gång ;) Blev aldeles tårögd på flyget till Frankfurt då jag kollade bilder på honom. Men, tre månader och sen får han lov att göra plats för mig i sängen, för då kommer jag på snabbvisit till Finland över jul.

Men nu skall jag söka mig i säng, otroligt tungt att resa fast man bara sitter.
Gonatt! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti