perjantai 10. syyskuuta 2010

första arbetsveckan slutförd

Aldrig har en vecka gått såhär snabbt!
Känns som om jag kom igår.. fast samtidigt känns det som om jag varit här en månad redan.
S-L-U-T är jag iaf, blir skönt att få sova länge imorgon. Imorgon skall jag hinna ut på min länk + att jag skall och shoppa med Hanna.

Idag "försov" jag mig. Jag hade planerat lite städning före jag skulle till skolan, men det fick vänta till efteråt. Efter städandet for jag iväg till Frankfurt på lunchdate med Angi. Bästa stället jag någonsin ätit på! Där fanns allt och så otroligt gott var det. Sen visade Angi mig var jag hittar butiker, så jag shoppade tills jag skulle efter barnen till dagis. Så otroligt snygga kläder, hittade t.ex. ett ställe där de sålde så fina klänningar för ca 30€. Man skulle med andra ord lätt hitta en studentklänning härifrån gratis!

Jag överraskade mig själv idag igen då jag hittade Angi, hittade dagis och slutligen hittade hem utan några problem alls! Det är ändå så otroligt rörigt med alla metron och olika tåg. Hemfärden gick smärtfritt idag; inget gråt, inget bråkande, mycket skratt och varsin glass (som resulterade i fontäntvätt igen). Före jag märkte något hade Sebu varit och ryckt löst en växt från något närliggande café, stoppade växten i fontänvattnet och skvättade växten på mig. Dethär var så kul så Ella måste prova samma sak. Altså resulterade det i vattenkrig. Angi skjutsade oss halva vägen hem eftersom det tog så otroligt länge för oss att promenera. Hemma lekte vi i lekstugan (Sebu bakade sandkaka i ugnen), räfsade lite svamp och annat smått och gott.
Sen åt vi hemlagad pizza, kollade lite tysk barnfilm och sen tog vi natten.

Skönt med lite rutin på dagarna, men ändå är den ena dagen så annorlunda den andra.
Jag har föresten ny telefon nummer nu, den intresserade får fråga efter den (;
Använder med andra ord inte den finska nummern överhuvudtaget så länge jag är här.
Nu film och sen skall jag äntligen sova!!
Gonatt.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti