maanantai 20. syyskuuta 2010

detta bli säkerligen ett långt inlägg

eftersom jag tänkte dra en förkortad version av helgen och hela denna dag i ett och samma inlägg. Jag var nämligen så trött igår så jag t.o.m. somnade före Ella och Sebu. Angi var snäll och lag täcket på mig runt 20 tiden då jag somnat mitt i en film. Hon är så gullig!

fredagen gick jag ut väldigt sent eftersom jag nattade Ella och Sebu med Mikke då Angi var på jobb. Så runt 22 var jag i Frankfurt där tjejerna redan väntade. Vi drog en snabb förfest och for sen iväg ut på stan. Där träffade vi många mycket fula människor, det är nämligen så att det är otroligt svårt att hitta en snygg människa i Frankfurt. Detta är verkligen inget skämt! Och killen är alltid snyggare än tjejen i ett förhållande. Visst finns det några snygga människor, men dock högst 3%. Så Frankfurt är inget att rekommendera ifall man söker flick- eller pojkvän. Senare for vi till en latinoklubb, vilket inte heller var någon höjdare.. Vi var typ de enda ljushyade på hela stället. Sen McDonalds och sen hem runt 5.
Nästa dag vaknade jag fortfarande full, tror inte mina medbrottslingar var så mycket sämre än mig heller. Men snabbt var vi ut på stan igen, åt, köpte plåster till skavsår och for sen iväg på au-pair träff. Trevligt att träffa fler svensktalande au-pairer! Var t.o.m. två au-pairer från Vasa med på träffen, ja världen är verkligen liten. Sen vilade vi en stund och då Hanna slet upp sina ögon var dom röda, hon hade altså fått ögoninflammation. Det enda vettiga för henne var att åka hem, så vi följde henne till tågstation och vinkade av henne.
Lördagskvällen påbörjades med en lugn förfest med Martina, halv tolv åkte vi till nattklubben Living. Väldigt skön nattklubb med bra musik och andra människor än bara turkar. Vi hann vara inne högst 10 minuter då en servitör sa att ett par killar vill att vi ska sätta oss vid deras bord. Så vi satte oss och talade med dem och drack deras champagne, sen dissade vi dem för att dansa. På dansgolvet skakade vi rumpa resten av kvällen. Träffade trevligt folk ute på terassen då vi var och svalkade oss som också sen var och åt med oss. Toppenkväll som sen avslutades 6-tiden på morgonen då vi gick hem som två fnittrande fjortisar.
Söndagen var en väldigt seg dag, kom till Hofheim runt 13-14 tiden. Ella beundrade mina skavsår och plåstrade sen om mig (:

Denna dag började klockan 8. Angi var överraskad över att jag mailade henne redan 9 på morgonen, men jag hade ju faktiskt sovit i 12 timmar klockann 8 redan. 12 välbehövda timmar! Började med att stryka kläder, vinkade hejdå till Mikke som åkte till England och sen duschade jag och for efter barnen. Sebu var aningen underlig i början av resan, men blev snart sitt normala vilda jag igen. Båda två var på toppen humör! På hemvägen var vi på glass och satt sen och kramades vid busshållplatsen. Det är så roligt att märka att man redan efter två veckor betyder en hel del för dem! <3 Och jag måste nog erkänna att jag kommer sakna dem enormt då jag skall till Finland över jul. Tycker det är obehagligt hur snabbt jag fäster mig vid människor. Men som tur är har jag flera månader framför mig med dessa vildingar.

Obehagligt fick vi vara med om då vi var på glass också, eller barnen förstod inte riktigt vad det var frågan om (eller kan vara frågan om), vilket de skall vara glada för. Vi mötte genast på mannen som brukar sitta vid glassbaren, vi satte oss vid ett annat bord men snart hade vi honom bredvid oss iaf. Vid bordet bredvid satt också en annan äldre man som också han talade och frågade mig ivrigt om allt mellan himmel och jord. För att göra detta enklare kallar jag mannen som brukar sitta där för gubbe 1 och nykomlingen för gubbe 2 (;  Nåväl, gubbe 1 satt och talade med barnen om allt möjligt, försökte förstå mer av vad han sa eftersom han pratade i ett fall om att jag var hans flickvän för att jag är snygg ?? Samtidigt försökte jag höra på gubbe 2 då han först berättade om sin vän och hans pengar.. Sen ville gubbe 2 bjuda mig på något, jag skyllde på sjuk hals men tackade så hjärtligt ändå. Då tyckte han att jag kunde lämna barnen åt mannen bredvid och komma ut och se Hofheim, Frankfurt och Wiesbaden med honom i hans bil ?? (Båda männen är runt 60 år) Nekade också den inbjudan. Sen uppmanade han mig att vara försiktig eftersom jag ser så bra ut, eftersom killar kan vara verkliga svin. Gubbe 2 lämnade oss snart, tack och lov. Då fortsatte gubbe 1 tala med mig, jag önskade av hela mitt hjärta att Sebu skulle vara färdig med sin glass så jag slapp höra på honom.. Efter ca en kvart sprang vi ändå mot busstation för att vänta på bussen. Jag satt med båda barnen i min famn och vi satt och kollade bilar som vanligt, då en liten ful grön bil stannade framför oss. Det var gubbe 1 som ville vi skulle sätta oss på med honom, jag skakade villt på huvudet och han fattade vinken och gav sig av.

Då vi kommit hem tog jag upp allt detta med Angi, för det är faktiskt kusligt hur gubbe 1 beter sig mot barnen. Jag kan nog ta ett par lite sliskigare kommentarer av gamla gubbar, men han talade ju minst lika ivrigt med barnen också, det gör han föresten alltid då han ser dem! Hon var så tacksam för att jag tagit upp saken och bad mig försöka ta en bild på honom. Hon sa också att ingen gubbe brukar tala med dem när hon är med, så om han bara "ger sig på" dem då en ny ovetande au-pair tar hand om dem är det ju helt sjukligt det han håller på med.

Här hemma har vi gjort muminuppgifter i Ellas bok och sen ätit. Vi kom hem väldigt sent så vi hann inte med mycket mer. Efter maten sprang Sebu och jag upp för att jaga tandtroll. Killen frågade ivrigt lite nu som då var han borde borsta för han kunde inte se dem själv :D
Minns så bra själv då mamma fick oss tvätta tänderna på samma sätt. Minns också hur frustrerad jag var då jag aldrig själv såg dem, men lyckligtvis har jag börjat se dem nu för Sebus skull (;

Imorgon blir det lunch med Angi och bankbesök, jag skall äntligen få mitt tyska bankkonto.
Bis Morgen!  

3 kommenttia:

  1. Knepigt att vara nykomling i en liten stad. Det hör ju till god sed att prata med "bysbor" och uppföra sig trevligt. Men, börjar de bli påträngande har du nog rätt att säga till på skarpen åt dem! Bra tips Angi gav dig. Fråga nästa gång av gubben om du får ta bild av honom för barnens föräldrar vill se vem han är. Då förstår de att du berättat vidare om dem och får hoppeligen vara ifred! De e int lätt att va pop ;)

    VastaaPoista
  2. Fy va otäckt me de där gamla gubbarna. Undrar bara, måste ni alltid gå på glass? Kan ni inte hitta på nåt annat, så kanske du sku slipp se läbbiga gubbar?!

    VastaaPoista
  3. Ja e nog tungt att va pop :D hehe
    Jodå, Angi kan nog dehär!
    Dom vill alltid bara på glass. visst leker vi i lekparker och sånt också, men glass är ett måste. skall försöka ta bussen med dem imorgon så jag slipper glassätandet och gubbarna ;)

    VastaaPoista