lauantai 19. maaliskuuta 2011

trött som få!

Det är tungt att vara ledig skall jag säga er.
Eller ledig och ledig, har ju studerat allt mellan himmel och jord denna vecka. Idag har boken som jag redan skrev om och tyska stått på tapeten.. Tyska börjar bli tråkigt. Kursen suger och ger mig inget mera. Lär mej mycket mer av att prata med Ella och Sebu. Sen känns det aningen meningslöst också då jag troligtvis glömt allt jag lärt mig till hösten.. Se bara hur snabbt jag fick problem med svenskan som jag talat i nästan 20 år, så glömma tyskan lär vara det första jag gör då jag stiger av planet.

Nu just är jag halvvägs genom mitt duschande. Väntar på krafter från någon högre makt så jag orkar smörja in mig med mina hundratals krämer, fixa fötterna osv. Mina joggingskor ger mig såna enorma skavsår och andra fula fenomen på mina annars så vackra fötter.. Misstänker kvällens passivitet beror på att jag fortfarande har stegringar, 37,5 sådär mer exakt. Börjar bli rejält trött på detta. Så har bestämt mig för att min Finlandsvistelse får lov att börja med ett besök till hvc, för jag är så trött på tyska läkare och hela sjuksystemet här. Kan ju också tillägga att då jag uppskattade att kostnaderna för mina läkarbesök skulle vara runt 100€, uppskattade jag aningen fel.. 200€ är närmare sanningen. Detta för i princip ingenting. Ett par snack om Finlands geografi och lite mediciner..

En vecka kvar nu så får jag äntligen komma hem! Längtar som få. Alla borde få vara hem-hemma då de är sjuka. Inte för att man blir friskare av det, men känns så mycket bättre.. Har redan börjat packa ner kläder jag inte kommer anväda här mera, packar ju på sätt och vis det första flyttlasset till Finland nu :) helt ofattbart.

Imorgon skall jag städa och fixa mat tills familjen kommer hem! Tycker ju det är det minsta jag kan göra då jag fått vara ledig en vecka. Tror ju iofs att de kommer först på måndag, men fixar nog färdigt allt imorgon redan. Så, nu var det färdig klagat.
Ha en skön helg, bye

2 kommenttia:

  1. Hej!

    Låter inget vidare din förkylning eller vad det nu är. Du har nog rätt i att det är roligare att vara hemma när man e sjuk.

    Vi har varit på Boskäret igen o nu börjar renoveringen vara på slutrakan så det är ju roligt. Så bra att du slipper hem en sväng nu snart!

    Sköt om dej!!
    Bo

    VastaaPoista
  2. Denhär förkylningen (eller vad det nu än är) är bland det värsta jag varit med om.. Finns en chans att det är något virus jag snappat upp från dagis, någon allvarligare. Borde googla symptomen för sjukdomen för jag har ingen aning om vad det är. Angi misstänkte bara att det kunde vara det.

    Så sköönt! Blev de som ni hade tänkt er också eller har ni ändrat planer vartefter ni klåpat er ? :D hahaha

    Syns om en vecka! Ha de så bra tills
    Miia

    VastaaPoista