keskiviikko 23. maaliskuuta 2011

Lipsill

Nu sover barnen!
Vi har varit ensamma hela eftermiddagen och kvällen eftersom Angi har mycket på jobbet + föräldramöte på dagis och Mikke är på arbetsresa. Förväntade mig massvis med gnäll och tjat av ungarna idag, men nej. Snällare, sötare och lydigare ungar hittar man knappast i hela Tyskland. Vi har inte haft några problem alls, är ännu riktigt paff över att det har gått så perfekt som det gjort.

Började med att vara till parken  här bredvid och mata fiskarna, hittade tyvärr inga fiskar och brödet som vi hade med oss var så gammalt och skarpt så vi var tvungna att stampa på det för att få det i bitar. Mittiallt blev Ella akutkissnödig så vi var tvungna att springa hem.
Hemma lekte vi ute, eller jag fixade på mest inne och var ut emellanåt för att se till så att de inte startat tredje världskriget med varandra och så behöver dom hjälp med olika saker lite nu som då. Fick en dunderhuvudvärk genast vi kom hem och febertermometern visade 37,7. Tog en burana (nästsista, tur jag skall hem ett varv så jag kan hamstra med mer) och all huvudvärken var putsveck och "febern" sjönk också.  Lyckligtvis fick jag en läkartid till nästa tisdag i kära Oravais, så kanske Ivan då kan säga vad jag har för fel!? Kan man föresten få feber av pollenallergi ?

Resten av kvällen har vi ätit, lekt och slutligen kollat två avsnitt mumin med varsin tekopp i famnen!
Det är efter sånahär dagar man börjar gråta då man tänker att man en dag kommer flytta tillbaka till Finland och inte få umgås med dem varje dag. Största nackdelen med att vara aupair det misstänker jag..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti