tiistai 8. maaliskuuta 2011

hjälp!

Min svenska blir allt sämre och sämre.. Den senaste tiden har jag gjort tre stora missar som jag själva märkt av (egentliga mängden fel är troligtvis mycket högre). Tänker inte ens ge några exempel på vilka missar jag gjort, så pinsamma! Dessutom har jag märkt att jag måste googla ord och meningar allt oftare för att vara säker på att man kan säga så eller att det är rätt stavat. Jävla Tyskland altså.
Tur jag kommer hem en sväng snart så jag får öva svenska.

Sådär annars är Hofheim soligt idag igen! Bästa vårvädret har hållit i sig i en dryg vecka nu.


för ett par månader sen

IDAG!! wihii
Skall snart traska iväg till butiken för att handla åt MIKKE denna gång, haha. Första gången ever han har skrivit inköpslista. Skall försöka att håll mig till inköpslistan denna gång, brukar alltid shoppa sånt som Angi glömt skriva ner också. Det resulterar alltid i att jag dödar mina axlar för ett par dagar framåt och påsarna går sönder då jag går hem så jag till sist måste bära dem i famnen.

Mikke kan dethär med att be fint! haha
 Igår blev vi ivriga med att jumppa lite, eller det var Mikke som livade upp oss då han visade hur styv han var. Haha, han fick inte handflatorna i golvet fast han stod med benen isär :D Tror han blev aningen besviken på sig själv då jag berättade att min gammelmormor klarade av det ännu då hon var 90.
Sen blev det dags för armhävningar.. Nu kunde inte jag heller hålla mig längre, så jag gick och böt om och började på jag också. Och vet ni gott folk, denna ex-aerobicare klarar fortfarande armhävningar med benet /foten på axeln!! Inte helt dåligt måste jag ju få säga. Ella var impad som aldrig förr :D

Men som sagt, nu skall jag gå ner mot stan för att matshoppa! Efter att ha bjudit på två bilder till (fick äntligen fört över dem till datorn)

Ella har målat Sebu till spiderman! Viss likhet kan möjligtvis finnas, om man har livlig fantasi (;
Detta klistermärke pryder min smått hatade dator :) Ella kom in i mitt rum en kväll och ville klistra ett klistermärke ngnstans. Angi råkade komma in på samma gång och tyckte att hon skulle klistra det ngnstans där jag ser det ofta och alltid kan tänka på Ella då jag ser den. Haha, då tyckte Ella att datorn var det bästa alternativet.

2 kommenttia:

  1. Usch va styggan pojk sku Ninni ha sagt om hon sku ha sitt Sebu som spiderman. Måst ju berätt det senaste som ja hört Malin ha sagt. Förra veckan busa hon o Jonatan o så säger hon - slut jävlas Jonatan! Igår fick vi kort från Lanzarote Malin titta en stund o sa sa hon - he va ett intressant kort satan. Så hennes fina ordförråd håller i sig, men alla i familjen förutom Jonatan pratar ju så fult så hon lär ju sig. Vi håller på och renoverar på Boskärsvillan, ha laga ny köksinredning o så ska vi måla och laga laminat på golvet. Sen i sommar ska vi laga en terass och badtunna så vi har ju ti fundera på. Ha de bra i vårvädret! Här har vi flera meter höga snödrivor ännu...

    VastaaPoista
  2. Han va så satans stygg!
    Altså hahahahaha, MALIN :D snart kommer jag också och bidrar med nya uttryck. Har börjat komma mer och mer svordomar här med dessa ungar nu också.. förstår inte varifrån dom kommit!
    Vilket projekt ni har på gång! Måste komma och inspektera det hela sen i sommar + bada tunna. Haha, ni ska ha det så bra ni me och hoppas ni fönat bort all snö tills jag kommer hem. Hälsa en bamsekram åt den lilla tjejen med det fula ordförrådet! /Miia

    VastaaPoista