perjantai 11. maaliskuuta 2011

länge leve tyska läkare

Skulle läkaren igår varit lite mer intresserad av mina krämpor än Finland (var inne hos läkaren 20-30 minuter, hälften av tiden gick åt att prata om Finland) skulle hon kanske märkt att jag skulle avlida 9-tiden på kvällen.
Då jag satte mig på tåget till Frankfurt kom huvudvärken som ett slag i huvudet, blev jätte yr, såg suddigt och hade så otroligt ont i magen.

Klarade dock av att få hem rätt ungar från dagis, min energi räckte tyvärr inte till att skoja med dem de minsta men... Beklagade mig åt Angi sen då hon kom hem. Hon började genast fundera över min resa till Österrike... Om min huvuvdvärk sitter i kommer jag inte klara av att sitta mellan Ella och Sebu  i bil, 7 TIMMAR! Då kan dom lika bra gräva en grav åt mig tills vi anländer till Rauris. Men jag sa jag skulle säga idag hur jag gör. Inte så roligt att va ensam hemma i en vecka, men inte så roligt att vara sjuk i Österrike heller då alla andra är ute och åker... Jag som hade så börjat se framemot resan.

Men fick ny medicin av läkaren iaf, så jag kommer att ha en räkning på ca 100€ åt försäkringsföreningen då jag kommer till Oravais. Sugtabletter för tarmarna efter antibiotikan + "droppar" emot stress (dropparna smakar värre än ren vodka, så jävla äckligt).

Jag och Gustaf är så lika idag

2 kommenttia:

  1. Fick du nå klarhet i vad du har för fel? Eller är det bara bivärkningar av medicinen? Kanske för stark medicin? Jag tror nog du vilar mera i Österrike än i Hofheim- Miljöombyte gör säkert gott.
    Snöblandat regn i Årvas. Ska på revy i kväll. Ha de bar :)

    VastaaPoista
  2. Hej!

    Hoppas du kryar på dej så du kan fara till Österrike! Nog skulle det ju vara roligare att fara dit även om du inte är riktigt i skick.

    Vi håller på o renoverar i Boskärsvillan. Ska fara dit idag o fortsätta med köksinredningen och börja måla väggar o tak...

    När kommer du hem till finland?
    Sköt om dej o krya på dej!!
    Bo

    VastaaPoista