keskiviikko 9. maaliskuuta 2011

dagens diskussion vid matbordet

Jag: Mikke, voisitko sä lukee mulle mitä tässä lukee näistä antibiotikan sivuvaikutuksista ? Mulla kun särkee pohkeita niin kovasti että oli tulla itku kun kävelin asemalle tänään.. Sitten ne on vielä turvonneet. Sitten mulla päänsärkyä, vähäsen kuumetta ja maha kipee. Ja kaikki tää alko kun aloin syödä näitä..

Mikke: Hmm, joo. Tässä lukee vähän kaikkee, muun muassa kuolemasta ja hulluksi tulemisesta, et miks ei kaikkee lihaskipua ja päänsärkyäki.

heh, danke schööön!
Väldigt seriös bild på mej och min nya härfärg. Den ser kanske aningen mörk ut på bilden, men är altså BRUN istället för svart nuförtiden.


Min nya hårfärg uppskattades av männen i Frankfurt idag också.. Fick t.o.m. ett visitkort av en passerande random man, det ni (;

2 kommenttia:

  1. Bra att du håller dej till mörk hårfärg, för de passar du bäst i tycker jag i alla fall. Fönar no i hjäl mej om ja ska byri fön.. E ha ju komi massor med ny snö igår kväll o i natt. Har jobbat me snöbollar på dagis idag. Vi sku gör världens största snögubbe, men trots att vi var fyra vuxna som skulle rulla upp magbollen via nå styltor så lyckades vi bara bryta av en stylta, vi fick int upp boll nr. två, så he blev mera stora bollar och en borg till slut, men roligt hade vi.

    VastaaPoista
  2. Haha, tänkte speciellt på er då jag valde hårfärg.. "inte för ljust för annars kmr det klagomål av släkten" (; Nämen guud! När skall det bli vår i Finland ? Haha, tur ert byggande slutade bra fast det inte blev någon sögubbe :)
    /Miia

    VastaaPoista