maanantai 7. maaliskuuta 2011

knappa tre veckor kvaaaaaar

Ja genau, endast två veckor och sex dagar kvar till min Finlandsvisit nu. Ser så framemot det hela!
Men före det skall jag hinna med 10 (?) dagar i Österrike med min kära aupairfamilj. Skall till Rauris och skida lite + att vi skall hälsa på Angis mamma och pappa. Spännande och kul även om jag inte förstår tyskan de pratar i Rauris för fem penn.
Mina skolböcker skall få komma med också, kanske inte alla men dom allra käraste.. Jag tog ju nämligen med mig tonvis med böcker och har hittills bara öppnat en enda. Not so good

Under helgen som varit har jag haft besök av Martina, fredag-lördag. Det blev förstås en utgång till vårt kära Living. Helt kul kväll men inte lika rolig dag efteråt. Jag var nykter allt för länge före jag åkte till Berlin, så jag har typ helt tappat intresset för utekvällar etc. Lördagen var jag som en zombie hela dagen och igår var jag sjuk på riktigt, så resten av helgen var ju i princip förstörd. Men har ju ett par nyktra helger framför mig nu i Österrike, tackolov. (Jag låter ju som en gammal kärring -.-')

Skall lägga upp ett par bilder från Berlin nu som jag lovade, ganska tråkiga som sagt men alltid något.

der Reichstag Dome i bakgrunden
Vanligtvis får man gå upp i "glaskupan" på taket, men Berlin var/är under terrorhot så det var stängt.. 
Brandenburger Tor
Minnesmonument för alla judar som dödades
Och nu väntar mina dagliga 10 kilometer, ha de så bra (:

2 kommenttia:

  1. Lyckans dig som får fara till Österrike och skida!! Här är en som är avundsjuk.. Ta massor av bilder därifrån så får vi kolla när du kommer hem :)Inte länge kvar..
    Ha de bra!

    VastaaPoista
  2. haha, kom på att jag skriver skida bara för att det heter skifahren på tyska.. (mitt direktöversättande blir bara vanligare å vanligare och bara mer och mer fel) jag skall ju förstås åka slalom, eller snowboard förhoppningsvis. Får se sen då jag kmr fram :) Men har riktigt börjat se framemot resan! Ella, jag och Angi har gaddat ihop oss och tänker åka tillsammans och dissa männen. haha! Jess, lovar :) å tackdesamma! /Miia

    VastaaPoista