torstai 14. lokakuuta 2010

vart försvinner veckorna ?

Varje torsdag är jag lika förvånad över att det redan är fredag följande dag. Veckorna går så snabbt! Har idag städat mellanvåningen + en massa extra jobb. En massa extra jobb som jag tycker jag kan göra.. Som t.ex. har jag redan gjort veckans ironing, men då jag en gång tvättat kläder som nu är rena men skrynkliga tycker jag att jag lika bra kan stryka dem då också.

Jag var redan på väg efter barnen då Mikke ringer och säger att han åker efter dem idag. De hade sett då han åkte iväg till jobbet med Porschen imorse, så då dög inte deras aupair längre utan de skulle hem med vrålåket istället. Så jag traskade hem igen och tog some quality time för mig själv; styrketräning och tänjning. Slipper ner i spagat utan större smärtor fortfarande fast jag inte töjt en enda gång sen jag landade i Tyskland. Senare kom barnen hem med Mikke. Ella var kissnödig så hon kom först. Byggde kojor och torn, lekte kurragömma och små bebisar. Gick med Sebu i famnen i närmare en halvtimme eftersom han var en liten bejbis som inte kunde gå. Men jag fick borstat tänderna på det lilla monstret samtidigt (;
Nu har jag sjuka magmuskler efter allt skrattande!

Blir utgång med Hanna imorgon trots allt. Såg ut som om jag skulle vara barnvakt här ett tag, men det blev framflyttat. Sen talade jag också med Angi om Österrike resan idag.. Bestämde mig för att inte åka med. Skulle kännas så jobbigt att vara med en massa okänt folk som talar ett helt annat språk i 5-6 dagar. Dessutom skall de på hennes systers någon fest då hon blivit färdig med någon utbildning. Skulle ju bara vara i vägen där.. Hellre stannar jag hemma, lär ändå ha fullt upp den helgen ;)

meeeen, mer imorgon. Ciao!

4 kommenttia:

  1. Jag tycker nog att du ska passa på att bekanta dig med Österrike när du har möjlighet. Du hinner nog sitta på krog i Frankfurt ändå...
    Om ca. 3 månader ska vi också till Österrike- och skida :)

    VastaaPoista
  2. Jag tycker också du ska fara med på resan, du kan ju vara barnvakt, så känner du att du har en uppgift där. Jag tror nog att di gärna vill ha dej med, både barnen och föräldrarna o släkten vill säkert träffa barnens nya favorit. Du ska fråg om du får fa ut o ragg me porschen nån da, he sku väl va kul?! Här snöar de lite just nu, ha en skön helg!

    VastaaPoista
  3. Du tycks ha haft en bra och händelserik helg när du inte hunnit uppdatera bloggen?! :)
    Det är samma mönster varje vecka...
    Ha de bra!

    VastaaPoista
  4. Finns så många andra barnvakter där då Angis alla syskon kmr vara där och andra släktingar.. jag skulle vara helt sysslolös och dessutom behöver jag mina 2 lediga dagar i veckan..
    haha, tror int Mikke låter mej röra porschen heller :D haha. dessutom tror jag inte jag skulle våga. alla kör ju som mej här i landet.

    haha, var nog fullt upp i helg ja :D men du fick ju en liten förklaring i mitt senaste inlägg.

    VastaaPoista