maanantai 11. lokakuuta 2010

helgen (i korthet)

Fredagen var otroligt solig och precis lika varm som en sommardag. Var så upp i varv hela dagen, helgen var på kommande och den skulle spenderas med lillasyster, mamma och Jan. Så första delen av dagen spenderads med mina kära små vänner, sen då de lagt sig började jag vänta på suomalaiset. Satt på kaffe i Hofheim då Tiia ringde och sa att de var framme. Så vi tog vårt pick och pack och började gå mot mammas och Jans hotell för att jag hade deras nyckel. Så efter att jag släppt in dem sökte vi genom hela Hofheim efter ett ställe som inte stängt sitt kök. Slutligen fann vi en pizzeria där vi skrattade som aldrig förr, trevligt att umgås med dem efter en månads paus :)

Lördagen spenderades nästan helt och hållet i Frankfurt. Var en stund hos Lagerbloms på morgonen, visade huset åt intresserade o.s.v. Men sen begav vi oss mot Frankfurt; Main Tower och shopping. Kom hem 7-8 tiden på kvällen, böt kläder och gick ut på lite glass och öl. Planerade gå hem där 12-1 tiden, men klockan visade 4 då vi klampade in i tamburen hos Lagerbloms. Så ni kan säkert räkna ut hur kvällen var (;

Söndagen började med sminkning och sen ett besök till Frankfurt. Trodde att alla butikerna skulle ha öppet eftersom de hade en stor mässa samtidigt i stan. Men nej! Så vi catchade up med mamma och Jan och checkade in gamla delen av Frankfurt istället (delen som klarade andra världskriget).Sen till Hofheim och ett snabbt besök i parken med Ella och Sebu före middagen hos Lagerbloms. Angi är nog en mästerkock! Efter maten tog vi en promenad med Angi och barnen till en gammal kyrka och ett torn. Vägen dit var brant uppförsbacke och vägen tillbaka var brant nerförsbacke, så våra sätesmuskler är stenskarpa nu. Sen på glass och sen hem igen. Somnade som ett litet barn mitt i nagellackstorkningen 10-tiden..

Idag har familjen åkt hem tillbaka. Var lättare att säga hejdå denna gång. Beror vell på att jag stormtrivs här och vet att jag kommer träffa dem om cirkus 2 månader igen, då en hel månad! Så inga tårar denna gång. Resten av dagen har spenderats med klädtvätt och städning. Sen efter barnen till dagis och hem med Angi, otroligt enkel dag.. Tur det eftersom jag är så trött så det bara svider i mina ögon.
Skall försöka få upp ett par bilder från helgen också,
bis Morgen (:

2 kommenttia:

  1. Låter bra med tiukka peppu. Liirus har just åkt hem. Han har blivit kompis med Bo idag, han har suttit i hans famn. De blev lite jobbigt när han hela tiden sprang mej i fötterna och skulle sitta i min famn, men nu känns det tomt när han for hem. Ja tror nog han har trivts här. Han har fått mycket god mat o så han han fått promenera mycket. Malin har varit svartsjuk o slått o sparkat honom när han varit i min famn, Då har han bitit henne o hon har sagt pussas! Inte lätt att va liten!

    VastaaPoista
  2. Haha,så roligt! Bo har fått sig en vän för livet nu. Kan jag tänka mig.. Då jag är hemma är han ju på precis samma sätt. Och sätter man sig ner skall han genast i famnen.. Men är ju mysigt på samma gång :) Låter som en perfekt helg för Liirus, tack ska ni ha! Hälsa de andra också :)

    VastaaPoista