maanantai 18. lokakuuta 2010

måndag igen

Nu är det altså officiellt, jag och min kära soldat är nu tillsammans!
Har t.o.m. blivit presenterad för hans föräldrar och kompisar ihelg, hans hund och jag blev störtkära i varandra. Hans enorma feta kisse gillade mig inte lika mycket, eftersom vi härefter vill kramas med samma kille. Men jag skall snacka med kisse bara han kommit över denhär värsta chocken och jag lärt mig lite mer tyska. Hunden talar jag svenska med, vi förstår varandra ändå (;

Sebu har idag kläckt ur sej många roliga kommentarer. Det började redan vid dagis.. Skulle just klä på honom skorna då jag kände den bekanta stanken. Jag hoppades av hela mitt hjärta att det var någon av de andra barnen som luktade, så jag frågade rakt ut av killen om de han som luktar så hemskt. " Jaa, ich habe Kakka" fick jag till svar + ett stort leende. Tror en av dagistanterna såg hur förskräckt jag blev eftersom hon erbjöd sig byta på honom bara jag höll i bebisen hon tröstade. Snackade finska med bebisen som kollade på mig med stora ögon, gick runt och kollade lite tills jag hörde min lilla kompis på toa. Han skrek att han ville jag skulle byta på honom.. förstås! Dagistanten såg min reaktion även denna gång, skrattade stort och beklagade sig. Naja, börjar ju nästan vänja mig. Snart kan jag kalla mig smidig blöjbytare! Sen då vi var färdiga fick jag höra av honom att jag ser ut som Lilla My, haha. Jag hade ju iofs håret uppsatt, men iaf. Varifrån får han allt ?
Sen skulle han bara sitta i famnen.. Tror bestämt han saknat mig eftersom han inte såg mig på hela söndagen!

Då vi kom hem åkte vi genast till tivolit i stan med Angi och Mikke. Var där tills vi skulle hem och sova.. Fick därmed känna höstkylan här också.. Skrattade åt att vi bara för en dryg vecka sen suttit i kortärma och ätit på terassen. Det är altså slut på sommaren här nu! 

Skall länka min och Hannas hemläxa till nästa helg. Tror jag hört låten minst en miljon gånger idag.

Nein Mann

Bye!

2 kommenttia:

  1. Du sku ju kunna ta foto av soldaten o hunden o sätt hit på sidan så vi får si. Pärlorna ja menade är hama eller indianpärlor som man kan plocka på olika former o göra olika bilder o mönster med, du hade säkert di när du va lill. Igår for Bo ti Helsingfors, han ska köra av o ann mellan Stockholm o Hesa me nå pensionärer o ha "kaffekvarnen live" (gammal musik) till torsdag, o e lär va spy väder på gång. Han spydd ju ner sej en gång när han spela på vasabåtarna, så få si hur e går... Sen blir de Öiran avslutning i helgen. Nu ska vi far ti bädden (moffa har fått nån bakterie nu igen), först via Vörå efter Matias o nå turkpizza.

    VastaaPoista
  2. Haha, dee han för skygg för :D han har inte ens facebook för han vill inte synnas på internet. men jag skall försöka knäppa en bild på honom så ni får se sen till jul! Jaa, ja vet precis vilka pärlor du menar. Hon har dem redan, plockade undan dem efter henne senast igårkväll :) Hu gick de för Bo ? haha.
    Låter som en skön helg! Hoppas moffa blir bättre :) / Miia

    (jag har otroliga problem med svarandet på kommentarer.. jobbigt!)

    VastaaPoista