torstai 7. lokakuuta 2010

min återuppståndelse

Idag har båda barnen varit friska nog att vara på dagis! Och deras kära au pair har fått vila ut efter tre tunga dagar..Började dagen med att äta frukost, I LUGN OCH RO! Ingen som
  • spydde mitt i ätandet
  • spillde ut hela sitt saftglas över bordet
  • hängde snor
  • grät
  • gnällde
ja listan kan göras lång.. Enda jag saknade på frukostbordet var kaffet, jag har nänligen slutat dricka kaffe eftersom jag vill ha mina vita tänder lika vita i framtiden också.. Trodde inte jag var så beroende av kaffet som jag tydligen är. Men jag har lovat mig själv att ge detta hela ett helhjärtat försök.

Sen talade jag med lillasyster en stund på fb. Roligt med "vi syns imorgon" då hon loggade ut, var över en månad sen sist! Så hela helgen skall jag spendera med Tiia, mamma och Jan. Städade sen resten av eftermiddagen tills jag skulle efter barnen. Kändes som åratal sen jag senast skulle ha åkt tåg. Men inget hade ändå ändrats..

Skönt att vara med barnen på tumis, för då är det nästan inget gnäll eller bråk alls. Vi stannade vid den lilla lekparken på vägen hem idag, lekte tills Sebu blev omöjlig att hålla reda på.. Sen gick vi hem och jag sökte efter Caillou på finska på nätet, det är barnens favoritserie. Till sist hittade jag och vi satt fastklistrade framför datorn tills Angi kom hem. Märktes bra att barnen varit sjuka i flera dagar, för vid maten var de redan så trötta så Ella t.o.m. höll på att somna vid bordet. Sen skulle Sebu pråmt ha med mig och borsta tänderna.. Så vi smög upp på vinden och borstade tänder och byggde ett legotorn som rasat.

Så nu har jag lite ledigt igen, måste hinna göra läxor till imorgon också..
Kommer vell knappast somna ikväll då jag har så rolig helg att se framemot, har saknat dom så mycket!

4 kommenttia:

  1. Dina gäster är på väg och vår gäst Liirus har just kommit. Han satt så snällt i sin väska när jag kom hem, inte ett pip sa han, han bara viftade snabbt med sin lilla svans och slickade mina fingrar, så vi har fått en bra start, nu sitter han i min famn, skötaren Malin sover middag ännu. Puss på dej från Liirus!

    VastaaPoista
  2. tänkte just skicka ett meddelande åt hundskötarna och fråga hur det går, men det tycks ju gå bra :) hoppas det fortsätter lika bra också. ni ska ha de så roligt me varandra ihelg ;) och tack ska ni ha!
    puss på Liirus !

    VastaaPoista
  3. Vi följer nog med din blogg fast vi inte skrivit några kommentarer förrän nu.. Kul att du trivs! Eftersom din blogg är populär och läses av många vill vi också passa på att gratulera Bo Lund i Singsby på hans 40-årsdag!
    / köklotborna

    VastaaPoista
  4. Så roligt :) ja Bo, grattis på födelsedagen från mej också!

    VastaaPoista