tiistai 5. lokakuuta 2010

en månad

har jag nu bott i Tyskland. And I love it!
Självklart saknar jag alla kompisar, familjen och andra släktingar.. Men jag vet ju var jag har dem och får också tag på dem när jag vill. Tack goooode guuuud för dator och telefon(+billliga utlandssamtal).

Denna tisdag har vi varit hemma nästan allihopa. Angi lämnade hem idag också eftersom nu hade också Ella fått feber, 39,2 visade febertermometern.. Hon har sovit nästan hela dagen, förutom då hon spytt.
Sebu hade också han ordentligt med feber, men det märktes inte det minsta. Han var lika vild som alltid! Vi lekte hela morgonen och förmiddagen tills det var dags för päikkärit. Då båda barnen sov var det byte för Angi och Mikke. Mikke kom hem med oss och Angi stack till kontoret en stund. Retsen av dagen spenderades framför tyska barnprogram.. Med gråten i ögonen såg jag på tv-rutan och de urdåliga barnprogram de idag visar.. Vart har mumin, Nalle Puh och alla andra bra barnprogram tagit vägen ? Enda de nu visar är tecknat Mr.Bean, tecknade gangsters och annars opassliga program. Figurerna är också så fula nuförtiden.. Stackars barn!

Imorgon får jag äntligen vistas utomhus en stund efter att ha suttit inne med sjuklingarna hela dagen. Jag skall nämligen till skolan.. Angi skulle lämna hem imorgon också så jag slipper och plugga.

Kort och halvtaskigt idag också, so sorry :/
Gonatt!

5 kommenttia:

  1. Hej Mia!
    Be mamma ta med sig era gamla VHS filmer och låt barnen se på dessa. JAg vet att ni har/har haft masssor med bra barnfilmer =)
    Jag tycker också att många va dagens barnprogram är väldigt dåliga och opassliga...

    Är hemma med sjuk lilleman, skönt med en "ledig" dag.

    Kram Lärarinnan

    VastaaPoista
  2. Jag tycker ni ser så mycket på TV, du vet väl att man kan få fyrkantiga ögon om man ser för mycket på TV?! Det stod på Vasabladet igår att barn rör sig för lite, så ut och spring o lek o häng i nå träd. Du minns väl hur roligt ni hade när Bo hängde i en tall o rev sönder den nya jackan?!

    VastaaPoista
  3. Tv, video och GLASS! Barnen i Tyskland har det alltför bra :)Kan nog ta med våra gamla VHS filmer om du tror ni klarar av att se dem.. Det är väl bara dvd som gäller nu för tiden.

    VastaaPoista
  4. jag har märkt det samma när jag sköter mina två killar, då skulle du se hur D-Å-L-I-G-T bolibompa har blivit. Alla barnprogram är dåliga och rent ut sagt skit nu för tiden. Dom var way better på "våran tid"... Synd tycker jag.

    VastaaPoista
  5. VHS är tyvärr gammalmodigt här.. tror inte dom har någon VHS spelare i bruk här i huset, har bara sett DVD spelare. Barnprogrammen är nog så dåliga ja, har tittat lite idag igen.. Förstår inte hur barnen orkar se det överhuvudtaget.. Hoppas lillkillen blir frisk snart :) Här börjar det bli bättre iaf.

    Dehär två glinen rör sig nog helt tillräckligt. Idag har vi varit ute i parken två timmar och sen har de lekt inne resten av dagen. Är fullt ös från morgon till kväll, så det är bara skönt då de kollar tv en stund för deras stackars au pair. HAHAHAHA! är nog bland de bästa barndomsminnena som jag har :D

    Du har så rätt mamma, det är bara dvd som gäller :/

    Usch så hemskt! Bolibompa var ju dagens höjdpunkt förr.. Är nog glad jag fick se barnprogrammen dom visade på vår tid! usch så gammal man låter då man säger så, haha

    VastaaPoista