maanantai 2. toukokuuta 2011

Sebu fortsätter leverera


På väg till lekparken idag mötte vi på en sånhär sötis som var ute och gick med sin husse.
Jag bara älskar denna ras och skulle just försöka få barnen att distrahera hunden och hundägaren så att jag skulle hinna gosas med det rynkiga fettot, då Sebu börjar garva och ropar:
"Se Maria! Mannen är ute och går med en gris!! hahahahahaha"
Lyckligtvis hade husse humor för fler!

Andra nyheter är att jag nu börjat godisstrejka och planerar faktiskt att godisstrejka resten av mitt liv! Eller... godisstrejka är kanske att ta i, jag kommer inte att köpa godis själva heter det. Eftersom jag gör denna uppoffring tillåter jag mej själv att fortsätta dricka kaffe dock! Har försökt sluta i åtta månader nu (och ja, nästan lyckats mellan varven), så jag ger upp detta för tillfället. Slutar antagligen med kaffedrickandet ändå då jag kommer till Finland (förutom då jag är hos Jan eftersom han har kaffeautomat), för nuförtiden duger endast Lagerbloms kaffeautomat. Spyr bara av tanken på bryggkaffe...typ

Nu skall jag och tyskaboken ägna oss åt varandra resten av kvällen. Jag har haft påsklov i två veckor så jag behöver verkligen repetera allt. Pusshey

4 kommenttia:

  1. Hunden är så ful att han är riktigt sööt :)
    En månad kvar. Ha de bra!

    VastaaPoista
  2. ska ta en sån i sommar och sen flytta till Berlin ett år så du får va hundvakt ett år till (; /Miia

    VastaaPoista
  3. Satsa hellre på en kaffeautomat :) Den kan jag ta hand om fast 2 år..

    VastaaPoista
  4. en kaffeautomat sku int va så knäppt :D du slipper lätt undan de kommande åren! /Miia

    VastaaPoista