lauantai 30. huhtikuuta 2011

Pyjamasparty

Jag hade festat färdigt redan 9-tiden ikväll. Barnen fick vara uppe aningen längre bara för att vi hade FF (;
Vi har kollat film, poppat popcorn, byggt kojjor, dansat, ätit choklad... Riktiga kalas-sysslor med andra ord! Sen var det dags för vanliga kvällsrutiner; tandborstning och bokläsning.
Jag sitter altså barnvakt åt småglinen ikväll då Angi och Mikke är på partaj. Första gången jag barnvaktar en lördagkväll fast jag varit tillgänglig i 8 månader!

Ungarna är så gulliga då man är själv med dem. Gnäller inte det minsta och lyder som om de skulle få betalt för att göra det, helt underbara :) Speciellt efter sånahär kvällar då man varit med dom en stor del av dagen och vi skrattat nästan konstant, känns tanken att jag bara har en månad kvar med dem otroligt jobbig.. Ja t.o.m. så jobbig så jag inte kunde hålla tillbaka tårarna då jag började städa undan efter vårt lilla pyjamasparty ikväll.

Sebu med sin basföda runt munnen



Kvällens film blev Lillifee

Ella och Sebu räknar ner dagarna till sina födelsedagar :D
  
Jag och barnen har kommit överens om en liten överraskning åt Angi och Mikke imorgon. Istället för att väcka mamma och pappa klockan överjävligt tidigt skall dom istället väcka upp sin aupair. Väntar med spänning på hur de väljer att väcka mej... Jämfotahopp på min mage och tusen småbilar i sängen skulle inte förvåna alldeles för mycket. Men som sagt, har bara en månad kvar av detta... Så vad det än blir kommer jag sakna det sen i sommar.

Men nu, gonatt!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti