sunnuntai 17. huhtikuuta 2011

världens sämsta blogguppdaterare här hey

För tillfället är Finland det sista jag saknar, förstår verkligen inte hur jag skall överleva att flytta hem härifrån. Men antar att jag får intala mig själv att tänka moget där ett ögonblick, typ att "allt har ett slut" "för att uppleva något nytt måste man kunna släppa taget om det gamla" och sånadär andra klyschiga meningar.

Men till saken! De två senaste veckorna har jag varit utomhus säkert 2/3 av tiden. Tyskland bjuder på världens härligaste vårväder. Så efter att jag hämtat mina små favoriter på dagis har vi oftast fixat ihop en picknick, spelat fotboll, lekt tafatt (barnen älskar versionen "jaga aupairen tills hon storknar"), gått promenader med vagn i skogen.. Båda två har varit på strålande humör vilket gjort det hela ännu trevligare :)


PICKNIICK!

<3

<3

Vårvädret i Tyskland är oslagbart

Snattade en bild av Hanna som fick oss alla tre på en och samma bild då vi lekte i parken

På onsdag kväll kom Hanna till Hofheim, så de senaste dagarna har jag umgåtts med henne 24/7. Shoppat, lekt med ungarna, haft mysiga tjejkvällar, varit till vårt kära Living och annars bara hängt på stan. QUALITY TIME på hög nivå med andra ord.
Nästa vecka kommer Lagerbloms förra aupair till Frankfurt, så då har vi planerat in en heldag med henne!

Måste tyvärr sluta här, skall städa ännu före jag går och lägger mig... Men blev ju en helt vettig uppdatering iaf. Lovar föresten skärpa mej med uppdateringen, pusshej.

PS. GRATTIS VÄRLDENS GOASTE TJEJ PÅ DIN FÖDELSEDAG SOM VAR IGÅR! (Tänkte skicka ett sms igår, men hade tyvärr ingen nummer att skicka till eftersom min riktiga telefon och jag gått skilda vägar)

3 kommenttia:

  1. Hej!

    Rolit ti läs att du trivs där!!! Här går e som vanligt. Våren kommer me fart. Vi hadd riktit fint påskväder så vi va ut o böika heila tidin. Nu nästa helg ska vi fösök kom oss ti boskäre men ännu ligger isin...

    Sköt om dej!!!
    Bo

    VastaaPoista
  2. Verkar som om vårkänslorna infunnit sej, låter som du njuter av livet. Det gör jag också när jag får krypa fram på alla fyra i blombänkarna... Alla har vi våra nöjen, nu ska ja far ut en sväng igen, Malin kokar massor i sandlådan. Hejs svejs!

    VastaaPoista
  3. Ja att jag mår här! Skulle inte kunna vara mycket bättre för tillfället :) Skönt att höra att ni har det bra med. Bamsekramar åt er allihopa! /Miia

    VastaaPoista