sunnuntai 8. toukokuuta 2011

speedcross...

Fyller världens bästa kille år, gör jag tydligen vad som helst.
Familjens lilleman älskar mycket, bl.a. motorcyklar. Så hans födelsedag till ära bestämde vi tjejer oss för att följa med honom och kolla på speedcross i Diedenberg (barnens pappa är föresten i Canada).
Om inte annat, så kom jag fram till mycket under dagens tävlingar.
  • Egentligen var det hela rätt kul, tror bestämt det berodde på sällskapet (vägrar ju erkänna att jag tyckte själva tävlingen också var spännande)
  • Mina barn kommer inte att få börja sporta med detta! De kör alldeles för hårt och det var alltför många som åkte omkull
  • Jag skulle aldrig vara tillsammans med en som håller på med denna sport, för jag vill att min pojkvän kommer hem med alla ben i behåll efter träningen
  • Jag har lovat mej med på nästa tävling också. Om jag inte minns helt totalt fel så är nästa tävling 28 maj. Då finns det tävlanden från Finland med också! woop woop
Annars har helgen varit rätt lugn med ett litet undantag i fredagst då jag och Janna skulle på "en" här i Hofheim. Alla vet vi ju att det inte slutar med dendär ena. Men var hemma redan före ett och mådde finfint dagen efter, så det blev ju inte allt för villt iaf.
Lördagen gick jag och sölade hela dagen tills jag fick dåligt samvete. Då drog jag på mej joggingskorna och stack iväg till skogen (lätt ett av ställena jag kommer sakna mest då jag flyttar hem)... Hade tydligen mycket att fundera på + att jag sprang aningen vilse då jag skulle testa en ny väg, så det slutade med att jag sprang 21km. Så ni kan ju gissa vad jag gjorde sen efteråt, jo sov.

Måste passa på att berätta om Sebus "senaste" nu också.
Idag då vi satt och åt lunch, flinade Sebu sådär som bara han kan och sa:
"Maria, du bist eine tolle Frau", vilket betyder att du är en toppen kvinna.
Han kan redan! Angi hade föresten fått höra dessa ord för några dagar sedan också, så hans sköna komplimanger är återkommande fenomen. Så lycklig Sebus blivande flickvän kommer vara. Hoppas bara hon inte tycker nakenhet är jobbigt, eftersom Sebu trivs bäst naken! Har flera kvällar jagat honom i en halv timme för att få på honom pyjamasen...


Nuuu blir det film och sen skall jag förhoppningsvis inte behöva räkna får alltför länge igen...
Gute Nacht.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti