tiistai 17. toukokuuta 2011

mitt språk..

Att använda fyra språk dagligen skulle vara bra bara jag skulle ha en hjärna som klarar av det..
Ni kan inte förstå hur det låter då jag pratar och hur jag måste fundera på vad jag säger för att inte säga helt fel. Blandar ord och uttryck precis hursomhelst, direkt översätter meningar och uttryck... Pinsamt!
Förhoppningsvis "sätter sig" språken efter en stund. Nu då jag lär mig dagligen är det säkert helt normalt att man blandar ihop allt emellanåt (läs: alltid), men i framtiden kanske jag och min hjärna börjar samarbeta igen :)

Sådär annars är allt fortfarande toppen. Helgen har varit underbar! Att Finland vann guld i söndagst gjorde helgen faktiskt perfekt. Jag har altså haft besök från Umeå (Matilda har varit här för den som inte klurade ut min gåta). Förstår inte hur vi hunnit med så mycket som vi gjort! Varit ute både fredag och lördag, solat, shoppat, varit på restaurang, kollat hockey... Sen som pricken över i har vi haft sällskap av Janna också. Som sagt, kunde inte ha varit bättre helg!

Resten av veckan ser ganska så normal ut, förutom att familjen åker till Berlin på fredag. Deras kära aupair lämnar hem och vaktar huset. Egentligen skulle jag ha åkt med, men eftersom Emilia och jag skall ha en liten avskedfest ihelg tycker jag att jag inte riktigt kan åka med.. Skulle ju vara aningen udda att dissa sin egen avskedsfest !? haha

Och jaaa-a! Min tid här i Tyskland håller verkligen på att ta slut.. Sista gången jag åker ut och festar ihelg, eftersom nästa helg har jag planerat att umgås med familjen och kanske göra en liten endagsresa med Janna någonstans. Helgen efter kommande helg är altså min sista helg här... Helt ofattbart! Sen helgen därpå, på lördag, sitter jag på flyget med hela mitt liv i kappsäckar och flyttar till mitt kära Finland igen. Fast jag kommer sakna Tyskland, känns det samtidigt otroligt skönt att få komma hem-hem igen.
För Finland är nog enormt bra fast jag klagat på landet förut!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti