keskiviikko 2. helmikuuta 2011

Mittwoch

Onsdag gott folk och här sker inget!
Som pricken över i i min gråa enformiga tjatfyllda vardag så har det kommit snö här.. Precis då jag trodde att det inte kunde bli värre. Barnen är lyckligtvis friska denna vecka så jag får lite fritid såhär på förmiddagen.

Som ni kanske märker så är det en otroligt jobbig period på G här just nu. Hade inte tänkt gå in på orsaker mer än att barnen verkligen suger ut all energi ur mig! Känns som det enda jag hinner med då jag är med dem är att tjata på dem + höra på gnäll och gråt. Gråt för att Sebu t.ex. inte får Ellas tuggummi då han spottat ut sitt eget eller Ellas gnäll för att hon måste ha på sig ytterbyxor ute då det är minusgrader. Då orsakerna till deras gråt och gnäll ligger på denna nivå och bara för att de tror de ska få sin vilja igenom med denna metod får mig att se rött, sorgligt men sant. Skulle dethär hända bara någon gång per dag skulle det ju inte vara så farligt.. Men i detta fall är det 90% gnäll och 10% skratt dagligen.

not nice at all

3 kommenttia:

  1. :D Welcome to my life! Det gäller att andas djupt, låta dom gnälla om det inte sker nåt annat farligt då och att tydligt säga att nu orkar jag inte lysssna. Dom försöker tänja på sina gränser. Inget trösterikt alltså, men just därför har man en au pair ;)

    Och tänk på mej... jag har fyra, av vilka två och två ofta slåss med varanda, de små biter varnadra (förbjudet!) och de större kniper, klöser och slår varandra (förbjudet!)

    Kämpa på och låt lite gnäll gå in genom ena örat och ut genom andra. Hota med att "jag berättar åt din mamma/pappa" om inget annat hjälpe :DD Jag brukar ibland hota med att jag ringer barnens pappa, som är nånstans på arbetsresa, och berättar åt honom att hans barn är vidriga... inte så moget, men fungerar med de äldre.
    Kram, Lotta

    VastaaPoista
  2. Låter som om ni skulle behöva stanna upp och fundera tillsammans vad ni ska göra för att ni alla ska må bra. Sätt dej ner me Ella o Sebu och förklara för dem att det inte e roligt för dej med allt gnäll. Ni kan ju tex. komma överens med mamman o pappan att de får ett klistermärke varje dag de varit snälla o trevliga o inte gnällt över onödiga saker. När de har tio märken var så gör ni något ni bestämt på förhand, tex går på bio, simhall, pizza, hamburgare,mm.

    VastaaPoista
  3. Snart blir det vår och då får ni börja fara på GLASS igen :) Länge sen man hört om era glass resor.. Du kan ju muta med glass i stället för klistermärken så får du själv också njuta..
    Här skidar vi och tränar inför Botniavasan. Kanske du kan fara och skrinna med barnen någon dag? Kämpa vidare!

    VastaaPoista