tiistai 8. helmikuuta 2011

updates from Germany

Dagen har varit jätte vårig! (om man nu kan säga så, men tror ju ni fattar vad jag menar)
Var utomhus hela dagen med barnen. Tror vi skall börja vara utomhus oftare, för man blir lätt rik på det. Hittade nämligen 10€ på marken utanför dagis (såg någon mig då jag hittade pengen trodde de säkert att jag hittat en miljon på marken).

Annars har dagen varit som vanligt. Tränat hela morgonen och sen jobbat retsen av dagen. Idag råkade jag vara och STORhandla. Fick 30€ av Angi igår så jag skulle kunna köpa hem mjölk och annat som vi var utan.. Då jag en gång började kolla vad vi hade lite av hemma visade sig vara väldigt mycket. Skrev ner allt och gick in till stan och handlade. Då jag betalat, nöjd som bara vad eftersom Angi skulle bli så glad då jag handlat hem så mycket mat, kom jag på att jag nu måste bära hem allt uppför den ca två kilometer långa vägen hem. För den som inte vet att det endast är uppförsbacke hem från butiken kan jag nu upplysa personen om att så ligger det till. Ville bara sätta mig ner på butiksgolvet och gråta en stund kan jag säga er...
Men slutligen kom jag mig hem! Underligt nog..

Angi och jag har planerat att vi skall boka biljetten hem åt mig ikväll, men får se hur det blir med det.. Vi är nämligen båda två duktiga att skjuta upp sånahär saker. Vi har ju så mycket viktigare saker för oss.. Facebook, tv o.s.v (;

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti