sunnuntai 6. helmikuuta 2011

utan röst och bröst

Eller utan det första iaf. Det andra skrev jag dit bara för att det rimmar.
Som sagt, blev ingen skridskoåkning för min del idag eftersom jag är utan röst + att jag har sjuk hals. Känns som om jag aldrig blir frisk. Vandrar runt med stegringar varje dag och hemsk huvudvärk, snor, hosta etc. Men det bryter aldrig ut ordentligt! Blir så frustrerad.
Så nu har jag suttit inne hela dagen, hällt i mig litervis med te och frukt. För ikväll skall jag på aupairträff vare sig min hals vill det eller inte!

Snackade igår med familjen om hur länge jag skall stanna hos dem... Så i slutet av maj blir min flytt hem som vi planerat från första början, skall börja söka flyg hem åt mig så småningom. Spännande! Har redan börjat se framemot en sommar i Oravais (fast jag troligtvis kommer att ha tröttnat på det efter 1-2 veckor). Något annat som kom på tal igår är att familjen borde hitta en ny aupair till nästa år, och bad därför mig om hjälp med att söka efter den lycklige.
Så finns det någon som känner på sig att de skulle vilja slippa Finland ett tag rekommenderar jag starkt Tyskland (och "min" familj!) (;
Så är det någon som funderar på ett år som aupair och har frågor är det bara att höra av sig!

Blir bestämt ett samtal åt min kära mor nu.
Bye

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti