torstai 10. helmikuuta 2011

sebu om sin favoriträtt

(jag översätter direkt för både min egen och er skull)
Sebu sitter och typ tuggar på något under tandborstningen
Jag: Vad har du i munnen ditt lilla monster ? en bit äppel ?
Sebu: Neeeeej (+ ett flin)
Jag: Har du rester av pannkakan du åt där då ?
Sebu: Neeeej, det är något från näsan (+ ett ännu bredare flin)
Jag: MEN SEBU!! ÄTER DU SNOR ??
Sebu: Jaaaaaa
Jag: Men det vet du ju att du inte får göra, det är jätte äckligt. Sådant gör bara grisar..
Sebu: Men snor är min  favoriträtt

Härlig kille jag tar hand om måste jag säga! Jag skrattade så hårt så Angi kom in i badrummet för att checka så allt var okej.


Sådär övrigt har dagen varit toppen! Tillbringade morgonen i skogen, blev över 10 kilometer idag igen. Skulle kunna gå i skogen här bakom hur länge som helst för det är så otroligt rogivande. Sen duschade jag och stack iväg till Frankfurt för att träffa Irene :) Shoppade till typ halv fyra och sen for vi efter barnen till dagis. Irene ville ju förstås stanna vid dagis och leka en stund, så vi gungade lite före vi stack iväg in till stan igen. Vid hauptwache skildes vi åt, Irene gick för att söka efter sin familj och vi fortsatte mot ECB för att möta Angi.

Och imorgon gott folk.. Då skall jag ut, dricka alkohol och allt vad det innebär för första gången på över en månad! Ett sånthär uppehåll har jag inte haft sen jag fyllde 18.. Men jag måste erkänna att jag gillat mitt lilla uppehåll.. Vaknat pigg varenda helg och hunnit med mycket mer än vad jag skulle hunnit med ifall jag skulle kommit hem från Frankfurt då resten av familjen suttit och ätit frukost. Men samtidigt har jag också saknat Frankfurts nattliv, som helt säkert är ett av de bästa i hela Europa.

Nu resten av kvällen blir det plugg... Fast kan hända jag hamnar att skippa skolan imrn då dagiset är stängt och någon borde ta hand om de små monstren. En av föräldrarna är nog troligtvis hemma, men båda måste trots det jobba. Så deras kära aupair kan behövas trots allt!

3 kommenttia:

  1. Hej!

    Rolit ti läs att du trivs fast ni har lite snårakråksproblem! Jag har haft mychi i jobbe nu för vi har ju fått nya utrymmen o e ha vari mychi extra me he. Malin va me på ett möte på jobbe idag o hon prata o sjöng mest av all där...Vi har ganska kallt här igen, -23 i morost, men e ha blivi mychi ljusan igen så he ji ju rolit

    Sköit om dej o ha e så bra!!

    Bo

    VastaaPoista
  2. Åj va e känns som läng sen ja sku ha hör nå av er :o men tur ni lever och mår! Hahah, Malin e no en rikti underhållare :D Ja ha hörta tt ni har e kallt joo. Ni sku behöv va här för här sitter folk redan på uteterasser och äter glass! Vi ha int våga oss ut ännu men va ska int e bli snart he å :)
    Tack själv! Å häls medde
    /Miia

    VastaaPoista
  3. HAHAHAHHA! Ja tror ja döör. Made my day med favoriträtten ;)

    VastaaPoista