keskiviikko 16. helmikuuta 2011

-


Rubriken kan ju inte riktigt kallas rubrik, men den blev lika enkel som mitt humör just nu.. Jag är så obeskrivligt trött men kan helt enkelt bara inte sova. Jag skulle så behöva få umgås med min lilleman!
Skulle jag ligga sömnlös i min säng på Karlebyvägen ikväll skulle jag som bäst tala med lilleman om allt mellan himmel och jord. Han skulle ligga under täcket tätt intill mig, fast krypa fram genast jag börjat prata för att pussas. Sen skulle han ge mig blicken som på bilden ovan och krypa ner under täcket tillbaka då han märkt att allt är ok med mig. Sen kan jag fortsätta att prata med honom, för han hör på trots att han sover.. Skicklig kille där.

Förmiddagen var rätt slapp idag, enda vettiga jag gjorde var att mathandla åt Angi.
Sen efter barnen :) Skönt då vi börjat komma så bra överens nu igen efter våra oenigheter här efter jul. Känns roligt att inte behöva gnälla om allt + att de lyder utan att säga emot varenda eviga gång. Så nu hinner vi med mycket mer skrattande då vi skärt ner på gnället!
Angi jobbade sent idag, så jag fick utöver mina vanliga sysslor också agera kock. Trots mina bristande matlagningskunskaper åt båda två upp ALLT, vilket händer otroligt sällan. Kan ju nämna att det hänt högst fem gånger sen jag flyttade in hos dem. Så nu undrar ni ju säkert hur jag kunde lyckas med något sådant.. Haha, jag körde ett säkert kort: Buchstabensuppe + att de fick se Nils Holgersson samtidigt (fast vi kunde inte se hela avsnittet eftersom en gråtande liten kille klämde sig fast vid mitt ben då jag stod och diskade och sa han är rädd för Nils Holgersson) Stackarn! Så då fick han sitta sin aupair i famnen resten av måltiden.

Resten av kvällen pysslade vi, både fint och fult!

4 kommenttia:

  1. Du får nog ligga på Rödersteinweg 27 och drömma om att sova med Liirus. Han har eget rum på Karlebyvägen så du hamnar i källaren när du kommer hem om ni ska sova tillsammans ;)
    Fortfarande kallt här, -26,5 i Jakobstad. Nästan så man börjar vänta på sommaren..
    Orsaken till att du inte sover är att det är fullmåne. Du får lov att stå ut nån dag till.. Ha de bra :)

    VastaaPoista
  2. Malin hade också sömnproblem igår kväll o jag o Bo låg också o vred oss, de e månen. Jag somnar ju direkt jag sätter huvudet på kudden o sover tills telefon ringer, förutom ibland när det är månljust o igår va en sån kväll. Vi va ti mommos på kalas igår o Liirus va o försöka pussas. Nu sitter Malin i min famn och sjunger piiri pieni pyörii för Mia, hon ser ju bilden på dej...Nu får du sluta säger Malin, vi ska äta rostabröö. Så hej då!

    VastaaPoista
  3. Hej!

    Lotti skriver att hon int fick sömn igår men on sovd no så heila sängen skaka...On va no vaken ett par minuter mellan men sen sussa on vidare. Jag har suttit o jobbat lite här nu efter att dom andra (även Lotti) har somnat...

    Vikona gar så fort nu tycker ja. Bara en viko kvar sen ere sportlov igen. Vi e allihop ledi då men int har vi no planera na mychi ännu i alla fall.

    Sköit om dej!!

    Bo

    VastaaPoista
  4. Tror inte det beror på fullmånen, för jag sover dåligt ännu :o Är antagligen för utmattad för att sova efter Berlinresan (; Ryktas att ni har varmare väder i Finland nu! Fint så jag vågar mig hem snart också.

    Haha, Malin e så gullig :D Började sakna henne så enormt då jag satt och tittade på bilden då hon och Liirus sitter på er trappa. Men snart skall jag komma och öva svordomar med henne! :)

    Har ni na planer för sportlove nu ? :) Har vell he som bäst tär nu

    VastaaPoista