perjantai 18. helmikuuta 2011

gapflabb efter gapflabb

Idag har jag faktiskt skrattat så många gånger och mycket, så ifall påståendet att ett skratt förlänger livet är sant är jag odödlig efter idag. Jag sov i stort sett bort hela förmiddagen. Pinsamt, jag vet! Men efter att ha vaknat började jag fixa mat. Angi hade bett mig kvällen före att göra något av köttfärsen som hon tagit ur frysen. Well well, jag och mina utmärkta kockkunskaper påbörjade en köttfärssås för enkelhetens skull. Då stötte jag på dagens första mysterium.. Varför bryns köttet bara i ena halvan av pannan ?? Förstod nada.. Tänkte just ringa Angi och berätta om problemet, då jag märkte att bara halva stekpannan var på plattan. DAMN So that's why köttet inte bryns i hela stekpannan ifall någon annan råkar ut för samma problem någon gång!

Fick skynda mig efter barnen eftersom jag sniglade så mycket hela eftermiddagen.
Hemresan gick bra tills vi stod och väntade på bussen. Då intog lilleman positionen han intar alltid då något är på väg i blöjan..
Jag: Sebu, mitä sä teet ?? (Med aningen darrande röst)
Sebu fick ha klämt fram ordet kakka mellan sina krystningar. Great! Nu väntade 20 minuters bussåkande bredvid en stinkande liten man. Sen hemma väntar blöjbytningen vilket inte är det minsa roligt, speciellt inte då han suttit i sitt mästerverk i 20 minuter och sen ännu gått hem från busshållplatsen.
När jag öppnade blöjan möttes jag av något så hemskt, går omöjligt att beskrivas med ord! Jag var oskojat fem före att spy, kräkreflexerna satte igång och tårar började rinna ner för mina kinder. Ella kom in i rummet och såg jätte orolig ut eftersom jag var fem före döden. Då jag förklarade problemet för henne började hon gapflabba och det gjorde Sebu också. Efter en stund kunde inte jag heller annat än gapflabba åt allt.
Mitt i allt skrattande och putsande av kakkatäckta skinkor ramlade skitblöjan ner från skötbordet med kalaset neråt, utan att tänka efter utbrast jag
VITTU! PASKAVAIPPA TIPPU
Då frågade förstås Ella genast, "was ist vittu und was ist paska ?"
Bad henne att glömma vad jag sagt och de gjorde hon också, som tur var!
Jag använder aldrig såna ord då barnen är i närheten. En gång förut har jag använt mig av svordomar, men då var det en liknande situation också. Sebu stod nämligen i dammen med guldfiskar, med vattnet just ovanför knäna. Då kändes perkele som det mest naturliga ordet!
Så efter vårt skitroliga blöjbyte gick vi ner och lekte lite renare lekar.

Angi jobbar sent idag, så jag och Mikke fick natta ungarna ikväll. Barnen var såååå vilda då vi skulle borsta tänder, t.o.m. så vilda så Mikke bad dem skärpa sig för annars kommer inte deras kära aupair att våga skaffa egna barn, haha.
Sen så var Sebus och Mikkes konversation i badrummet en riktig 10.poängare
Sebu: Du bist kakka du bist kakka du bist kakka du bist kakka
Mikke: Sebu sä oot pissa

Altså jag vrider mig av skratt ännu! Nu tänker säkert de flesta att jag har världens mest kiss och bajsigaste humor. Men tänk er en liten kille borstandes tänder med sin fullvuxna far och att då höra denna eleganta konversation. Hahahaha. Livet är bra roligt!

2 kommenttia:

  1. Det är bra att du har skitkul :) Du ska se att barnen använder dina glömda ord på lämpligt ställe ännu...

    Bo

    VastaaPoista
  2. hos er använder malin iaf! haha

    VastaaPoista