perjantai 21. tammikuuta 2011

pyjamasdag

Mitt liv är fullt av "måsten" nu just. Jag måste:
  • söka sommarjobb
  • skriva blogg
  • hinna svara på alla meddelanden som kommer (måste påpeka att jag tycker om att få meddelanden VÄLDIGT MYCKET, men då jag en gång böjat svara på dem går hela kvällen åt. Detta har t.o.m. gått så långt så jag struntar i att logga in på facebook, för det är där stressen finns)
  • på allvar börja fundera på nästa höst.. Vad jag vill och vart jag vill (vilket ändrar dagligen)
  • börja fundera på hemflytten. Senast idag talade vi om att biljetten borde beställas så småningom. 
  • plugga tyska
  • repetera både engelska och matte inför högskoleprovet
  • köpa hörlurar så jag kan börja skypea (kommer halvvägs hem alltid på att jag glömt det)
och sist men inte minst skulle jag ju vilja hinna med mina favoritsysslor, träna och sen slappa.

Jag har länge funderat och tror mig nu kommit fram till svaret på varför jag inte hinner med något; jag är trög. Bestämmer jag mig för att träna och sen duscha före jag åker efter barnen hinner jag med inget annat den dagen (eller möjligtvis kan jag hinna plocka ur diskmaskin, om jag är riktigt snabb). Idag t.ex. råkade jag försova mig lite, hade sju minuter på mig att fixa mig färdig för det tar en kvart att gå till skolan. Blev riktigt överraskad då jag var färdig efter tolv minuter, men till min förskräckelse märkte jag då jag slängde igen grinden att jag fortfarande hade pyjamasbyxorna på mig.. Jag tvekade en stund men fortsatte sen direkt till skolan iaf, pyjamasbyxorna är svarta så jag inbillade mig att inte många märkte vad jag hade på mig!
Efter skolan hade jag kläder som skulle strykas, eller rättare sagt, mycket kläder som skulle strykas. Hade bland all denna stress inte sett att det visst fanns en låda med kläder som skulle strykas (eller så ser jag bara sånt som jag vill se och raderar allt annat). Så gissa om jag fick bråttom efter barnen efter att jag blivit färdig. Så bråttom så jag inte hann sminka mig eller byta till vettiga byxor.
Så jag har haft en "mysig" pyjamasdag här då med andra ord! Och vad är nu inte bättre än det.'


Vilken tur jag och Tiia skippat våra 90-tals Pokemonpyjamaser 


Helgen ser rätt lugn ut, med lugn menar jag då nykter. Skall försöka ta tag i pluggandet på allvar nu ihelg, träna, söka sommarjobb... Sen på Söndag skall jag på aupairträff!
Men nu blir det film som jag ändå inte orkar se, utan somnar efter halva. Godnatt!

2 kommenttia:

  1. Hej! E ji rolit ti läs hur du har e! Teije andär ji på skidtävling i lappfors idag o Malin ji i Orvas men jag ska o spel så ja lömna heim. E ha komi meir snö i natt här så ja ha buffa bort e me traktorn. Joo som Lotti skreiv så fick vi jättemychi snö mitt i vikon. Lotti slapp no ut tå on tog min bil men jag körd Jonatan me traktorn ti skolan för e sko int ha gått me nain vanli bil. Jonatan va så stolt tå an kom ti skolan me traktor :)

    Sköit om dej o ha e så bra!
    Bo

    VastaaPoista
  2. Hee rolit ti hör! :) Meir snöö ? haha. kan ju snart int finnas na annat än snö tide. Haha, va rolit för Jonatan! Hoppas skidtävlingan gick bra.
    Ha de så bra ni mee!
    Miia

    VastaaPoista