lauantai 22. tammikuuta 2011

Lördagmorgon med utbildningskataloger och Spiderman

Mina studieplatsfunderingar lutar bara mer och mer mot Umeå. Socionom som första och sociologi som andra alternativ. Har t.o.m. planerat strunta i att söka in till finska skolor, Vasas socionom utbildning låter inte lockande och det är i princip det enda jag skulle kunna tänka mig att gå på. Sen har vi ju jobbiga inträdesintervjuer och test här i Finland... JOBBIGT.

Fick sova till lite över 10 idag, sen kom Mikke och väckte mig eftersom de var tvungna att åka till farbror doktorn med Sebu för att han skulle få en spruta. Sebus största skräck! Så under tiden de var borta skulle jag ta hand om Ella, vilket inte är så svårt då det kommer barnprogram ur tv. Frågar man henne något under ett barnprogram måste man typ skuffa ner henne från stolen för att få hennes uppmärksamhet, fast det är inte sagt man lyckas trots det heller.
Efter en dryg halvtimma kom resten av familjen tillbaka, så då kollade vi barn på barnprogram.
min favorit spiderman

mina favorit "tåssor"

2 kommenttia:

  1. Haha, trodd ja sku skratt ihjäl mig åt spiderman. Han e så söt :) Lirre ha skåtta snö å lekt me Malin å mommo ida så nu e han helt slut.
    Tiia

    VastaaPoista
  2. Hahaha. han har ju ganska så snygg pose å (;
    He bra an har nå ti jör, annars sover an ju bara...
    Ha de gött!
    Miia

    VastaaPoista