sunnuntai 23. tammikuuta 2011

1 vecka i Tyskland

Känns verkligen inte som om jag varit en vecka redan.. Två dagar max.
Jag är så rädd att jag i maj kommer tycka att året här gått alldeles för fort, vilket jag troligtvis kommer att göra.. Men finns inte mycket att göra åt den saken, bara att försöka hinna med så mycket som möjligt här så länge jag har chansen. För sommaren kommer hursomhelst att spenderas i Oravais! Jag har nämligen fått jobb hos grannen igen, ABC för den som inte vet var jag bor (; Mejlade chefen i lördagst och fick idag svaret att det nog finns jobb åt mig! Känns som om tusen kilo stress just lyft från mina axlar.

Denna dag har jag hunnit slappa! Tänkte mig ut och springa imorse men kom på bättre tankar, haha. Sen på eftermiddagen mötte jag Angelica och Yvonne i Frankfurt för att fika. Skönt att få umgås med dem en stund, fick prata lite annat än spiderman och prinsessor (y) På torsdag blir det utgång med dem också, Yvonne fyller nämligen åååår. Så då skall jag svika min nykterhet!

Ikväll har vi ätit tårta och lekt "stol-leken" (ni vet den leken då man har en stol för lite och alla skall försöka hitta en plats då musiken tystnar), haha. Och med vi menar jag inte endast mig och barnen, utan Angi och Mikke var med dom också.

3 kommenttia:

  1. Hej!

    Va bra att du har sommarjobb fixat redan! Malin o jag har varit ut med pulkan en sväng. Idag har vi plusgrader fast igår var det kring -15 hela dan. Nu ska vi börja laga nåt att äta.

    Sköt om dej!

    Bo o Malin

    VastaaPoista
  2. Grattis till sommarjobbet, kul att du stannar i Orvas över sommaren, eller Vörå...Varför åt ni tårta? Nån som fyllde år? Stol-leken hörde till på mina barnkalas när jag va liten. Gullig bild du hade här om dan me småflickorna och kisson, hadd ni digikamera på den tiden?

    VastaaPoista
  3. Man tackar :) ååh, måste va skönt med plusgrader emellanåt!
    Ella och Sebu had vari på kalas, så vi fick nå rester. Haha, bilden e kul jo! Njae, had no en vanli stenålderskamera
    /Miia

    VastaaPoista