maanantai 24. tammikuuta 2011

hemlängtan

Då jag steg upp i morse var både Sebu och Mikke hemma eftersom Sebu hade fått feber under natten. Har aldrig sett killen så sjuk, man märkte verkligen tydligt på killens ögon att det inte var bra med honom. Så han sov i princip hela förmiddagen, skulle jag ha vetat detta och att Mikke skulle vara hemma hela tiden skulle jag kunnat träna hela förmiddagen MEN NEJ. Sökte igenom hela huset för att fråga ifall jag har ledigt nu på förmiddagen utan att hitta dem . Antar dom var i Angis och Mikkes sovrum men dit ville jag ju inte gå och störa. Så jag gjorde det bästa jag kunde av situationen och började räkna matte. Ja! Jag har svårt att tro det själva också, men så ligger det till.. Hela förmiddagen ägnade jag åt matematiken.

Sebu var på jätte dåligt humör och bara skrek och gnällde på mig. Så ni kan ju gissa mitt humör efter hans uppträdande. Var på sådant otroligt uselt humör hela förmiddagen och bara längtade hem till Liirus som älskar att umgås med mig oavsett om han är sjuk eller inte. Just före jag skulle efter Ella hade Mikke och Angi bytt "skift" så nu var Angi hemma. Hon varnade mig om att Ella kan vara aningen jobbig idag eftersom Angi sagt att hon troligtvis kommer efter Ella idag, så då förväntade ju sig Ella att Angi skulle komma efter henne. GRREAT! ännu ett jobbigt barn denna dag.. Jag fick rådet att köpa något gott med mig åt henne så jag får hem henne, och det gjorde jag på väg till tåget.

Livrädd för det kommande, klampade jag in på dagis. Gick in till Ellas grupp och väntade mig gallskrik och gråt för att det var jag som kom efter henne, men nej! Hon sken upp som en sol genast hon såg mig och kom springandes mot mig. Sen klädde hon på sig snabbt och duktigt, så då vi kom ut på trappan och jag kollade vad klockan var, var den en halvtimme tidigare än vad den brukar vara då vi lämnar dagiset. 10 points åt Ella! Sen var hon jätte gullig resten av resan också, helt annan typ än då Sebu är med. Lätt att hålla ordning på och lydsam.
Hemma gick jag och Ella upp på vinden och ritade de två följande timmarna. Aldrig har hon varit så rolig att umgås med som idag!

Jag är så otroligt trött efter denna dag. Satt redan klockan sju och halvsovde bredvid Ella framför tv:n. haha. Så jag går nog och borstar tänderna nu, godnatt!

6 kommenttia:

  1. Bra och dåliga dagar :p
    I see u soon! Då ska vi ha en bra helj ilaag ^^
    kraaam
    MVH; yo hahaa

    VastaaPoista
  2. ATT VI SKA! ^^
    xoxo

    /miia

    VastaaPoista
  3. Mihmih ^^
    246 maggis

    VastaaPoista
  4. Int behöver du ha hemlängtan! Allt är lika eländigt här som när du for. Och vill du träffa oss kommer vi gärna dit :) Vi kan också ha träff i Österrike i Alperna! Finare ställe får man söka efter :)
    Du lyckades skämma bort Liirus när du var hemma-han skällde i flera timmar förra natten!! Hålls i Tyskland så vi får hunden skolad! ;)
    Ha det så bra!
    Annars, vem är anonym som ska komma och hälsa på dig?

    VastaaPoista
  5. Hej!

    Int veit ja no om e ji så eländigt här :) Men e ji ju föstås i tålide stora metropoler som orav...VÖRÅ så förstar man ju att e kan va roisut o råddot millanåt... Bo

    VastaaPoista