keskiviikko 15. joulukuuta 2010

sista dagen i Tyskland

18.05 imorgon andas jag finsk luft igen!
sa ett hejdå åt Hanna idag på stan. Fattade nog inte riktigt att vi faktiskt inte kommer se varandra på åtminstone en månad.. Finns ju en liten chans att hon lämnar i Tyskland efter julen, men annars kommer vi bo i varsitt land igen precis som förut.. Aldrig trodde jag att jag skulle träffa någon här som skulle efter 3½ månad betyda så enormt mycket för mig som hon gör. Samtidigt som det känns jobbigt att nu vara ifrån henne, är jag så glad för att fått lära känna henne. 90% av tiden vi varit tillsammans har vi skrattat, hon är guld värd <3

Skall stiga upp alldeles för tidigt för att säga hejdå åt familjen imorgon.. Men vad gör man inte för dem :) har förberett presenter åt dem som jag skall lämna efter mig imorgon. Jag har blivit världsbäst på presenter och julklappar måste jag säga.. Har fixat flera 10-poängare den senaste tiden!

De hemskt vad jag kommer sakna barnen.. Var fem före tårar flera gånger idag då jag tänkte på att det var den sista dagen med dem på flera veckor. Samma var det då jag sökte de sista julklapparna idag i Frankfurt, jag kommer att sakna staden så enormt mycket! Trodde inte Tyskland skulle börja kännas som "hem", speciellt inte eftersom det redan är någon annans hem jag bor i. Men råkade ju tom säga att "då jag kommer hem tillbaka skall jag ta med mig mina gula skor" då jag pratade om att ta mina gula skor från Finland till Tyskland.
Gör mitt bästa för att förtränga faktumet att det en dag kommer en dag då jag kommer blogga om att det är min absolut sista dag som barnens aupair och att jag har alla mina saker i kappsäcken. Det är en bra stund tills, men antar ju att den dagen kommer lika snabbt som denna iaf.

Jag får det att låta som världens undergång att jag skall till Finland, men så är det ju naturligtvis inte! Har saknat er där hemma så ofattbart mycket. Längtar redan till att få krama om mamma och syster då jag stigit av planet och att sen komma hem och få träffa min lillkille igen <3 (och sova med honom)

Bloggandet kommer att pausas en stund.. Kommer ju troligtvis någon enstaka uppdatering, men jag har ju faktiskt jullov (;
AUFWIEDERSEHEN DEUTSCHLAND - HEJ FINLAND!

3 kommenttia:

  1. Det blev inte riktigt finsk luft kl. 18.05 utan något senare, men annars gick ju resan bra! Hoppas ditt bagage hann med vasaplanet? Vi satsar på att komma allihop till Årvas 25/12 så ses vi senast då på nytt! / Håkan

    VastaaPoista
  2. hej, jag skulle bara vilja veta hur du håller dej i så bra form? sysslar du med något spec.? :)

    VastaaPoista
  3. Haha, ja blv ju verkligen inte finsk luft 18.05. Men fick ju trevligt sällskap på sista flyget istället :) bagaget följde nog mina plötsliga ändringar! helt otroligt.

    åj, tack för det första! Jag har nog inget speciellt jag håller på med. Här i Tyskland så försöker jag springa på Mikkes löpmaskin så ofta jag bara hinner en timme per gång. Sen så har jag ju ingen bil här, så jag går i princip över allt. Motionerar utan att märka av det :) sen brukar jag emellanåt vara aktiv med att styrketräna och tänja på kvällarna, men det går i vågor. Nujust kan jag t.ex. inte komma ihåg när jag senast skulle ha styrketränat.

    VastaaPoista