tiistai 7. joulukuuta 2010

dissa piercing i näsan ?

Jag funderar allvarligt på att göra det! Börjar bli trött på den och vill så ha en piercing i läppen istället. Piercingen skulle pryda min underläpp, om den skall sitt på vänsta eller högra sidan har jag ännu inte bestämt. Vänstra sidan skulle vara det mest naturliga eftersom det är min bättre sida, men då kommer jag ha hålet efter näspiercingen där en stund (säkert en bra stund). Men kan ju trösta mig själv med att det inte tar länge för mitt hål att växa igen, blev nog inte ordentligt från början eftersom jag var tvungen att göra ett nytt hål själva efter att ha haft bort smycket tre dagar! Klart man såg att jag hade ett hål i näsan, men den hade altså redan på tre dagar växt igen i mitten. Sen längtar jag att kunna snyta mig ordentligt!
hahaha, kan just tänka mig att min kära mor tänkte "äntligen håller hon på att bli vuxen och skippar skrotet i ansiktet" efter att ha läst rubriken. Men nej!

Har kommit in i en sånhär "fas" då allting skall vara nytt igen, har t.ex. bestämt mig för att klippa pannlugg också. Hårfärgen får dock vara samma som förut, den byter jag först till våren. De som känner mig lite bättre vet ju att jag behöver ombyte, väldigt ofta dessutom.. Som exempel kan jag ju nämna att mitt rum varit möblerat på alla möjliga vis (på vissa sätt fler gånger).
Mina älsklingsrätter, favoritlåtar, rutiner, åsikter, pojkvänner, mitt humör.. ja, typ allt växlar väldigt ofta (a)
Så nu tycker jag näspiercingen från -08 kan bytas ut till en piercing i läppen -11! am I right or am I right (;

Efter att ha skrivit ner mina tankar blev jag ännu säkrare på att jag skall möblera om i mitt ansikte.
Matilda, jag hoppas du kommer och håller min hand hos piercaren !?

För den intresserade kan jag ju ännu berätta att jag tillbringat så gott som hela dagen med familjens far idag! Började dagen med att dammsuga. Sen åkte jag och Mikke iväg in till Hofheim för att söka Sebus sko. Dom har nämligen en jätte rolig tradition här i Hofheim såhär passligt till St. Nikolaus. Föräldrarna lämnar in barnens skor (åt vem vet jag inte, men det har heller ingen betydelse) för att sen kunna söka efter dem (fyllda med godis) i butikernas skyltfönster. Så jag och Mikke hade ett papper med ett 20-tal butiker som vi skulle checka in skyltfönstren på. Roligt! Efter att ha hittat skon (Ellas hade dom redan hittat i söndagst) åkte vi iväg till IKEA och leksaksaffären.Efter vår lilla utflykt for jag efter barnen, mötte upp Angi vid dagiset och åkte hem med henne (via butikerna med barnens skor).

Ikväll har jag talat med mamma och lillasyster, så nu har jag inga pengar på min mobil igen. Längtar så till den 15 december då jag får tala med dem på riktigt. Det kan inte vara hälsosamt att sakna någon så mycket som jag saknar dem. Men endast nio dagar kvar <3

PS. Måste erkänna att jag var tvungen att läsa igenom texten två gånger för att bort så mycket fel som möjligt. Jag skriver nämligen många ord på rikssvenska... Vilket inflytande Hanna har på mig altså!

11 kommenttia:

  1. Det är helt hälsosamt att sakna någon så mycket. "Been there, done that", man överlever bättre än bra och om 15 år kommer du bara ihåg det goda och trevliga, inte saknaden.

    Men piercingen i läppen vet jag inte om den är hälsosam. Det blir alltid ärr. Vissa får värre ärr än andra. Och så kan den ju skava fel på tandköttet osv... men det vet du ju.

    Ha e bra! Ganska rolig grej med skorna!
    "tant"-Lotta

    VastaaPoista
  2. Likar int din piercing idé.. /Tia

    VastaaPoista
  3. Du vet att ja allti håller dej i handen Mia <3

    /Matilda

    VastaaPoista
  4. vad hände med soldaten?

    VastaaPoista
  5. Alltså näää Mia! Du som ser så bra ut, förstör int ditt fina ansikte me nå sån de skit! Funder igenom he de 1000 gånger till innan du fördärvar de. Ja vet ja e gammal o gaggig, men i alla fall, fundeeer...

    VastaaPoista
  6. Ja e ju nästan lika gambäl som Lotti så ja halder heilt me hon. Du e så bra som du e utan extra på läppin! Malin sover än fast klockon e yvi 9 :)
    Bo

    VastaaPoista
  7. Hoppas du har rätt Lotta! :)

    Ha kolla igenom ännu mer bilder på piercing i läppen å läst en hel del om e å tror no bestämt ja ska la fast ni e så många som e imot :D (ni sku ha hört mamma igår). Piercingen i näsan åker bort på fredan efter att ja ha vari ut iaf! ska va utan smink ett par dagar då så int ja klottar ner "håle". Sen får ja funder på piercingen i läppen tills ja kmr hem :)

    hahaha, va Malin e dukti ti sov :D va har hon för skostorlek annars ?

    SYNS SNART!

    PS. Skulle också tycka det vore intressant att veta vad som hände med soldaten.. Gentlemannen beter sig som ett as.

    // Miia

    VastaaPoista
  8. SNÄLLA, RARA MIIA... förstör inte ditt utseende med en massa metallskrot!! Du kommer dig inte genom säkerhetskontrollen på flygfältet och slipper inte hem och träffa din lilla hund..
    Vänta i alla fall tills du är 40 så du inte förhastar dig!

    VastaaPoista
  9. Håller fortfarande me alla andra. Skippa skrotet. Snälla rara söta Miia, haha som Viggo sku ha sagt fö 5 år sedan. /tia

    VastaaPoista
  10. Nu blandar sig en riktigt gammal gubbe i diskussionen, och han är också mot allt skrot..
    / Håkan

    VastaaPoista
  11. hahahaha :D näspiercingen är borta och det blev inte (ännu iaf) någon piercing i läppen.. Drömmen för de flesta här tydligen.

    VastaaPoista