perjantai 3. joulukuuta 2010

Sebus djupa funderingar

Jag sitter med Sebu i famnen och Ella bredvid mig vid ECB och väntar på att Angi skall sluta jobba då det plötsligt går en enorm kärring förbi oss. Sebu säger då
- Maria
- Mitä Sebu ?
- Die Frau ist sehr gross.. (Kvinnan är väldigt stor)
- Haha, yrität sä sanoo et tuo nainen on lihava ?
- Ja, sie hat zu viel gegessen (Ja, hon har ätit för mycket)
hahahaha, no shit Sherlock

Som jag tidigare nämnt, så har Sebu enorma problem med att acceptera faktumet att man bara öppnar en lucka/dag i julkalendern. Så alltid då han gnäller han vill öppna fler säger vi andra att han först måste sova en gång före han får öppna nästa (sådär som man brukar säga åt barn i den åldern, t.ex. efter att du sovit 21 ggr kommer jultomten eller efter att du sovit två ggr bakar vi pepparkakor). Min lilla kompis tyckte trots allt att han måste få öppna en till lucka idag. Angi skulle just börja förklara ännu en gång att han först måste sova en gång då han säger argt att han sovit på dagis idag och inte öppnat en lucka efter det! hahaha

kan ju bara tänka mig hur mycket kul man hör en dag på dagis!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti