maanantai 1. marraskuuta 2010

helt tomt

Känner mig ganska tom och utan energi nujust. Orkar inte skratta eller prata överhuvudtaget, förstår inte vad som tagit åt mig.. Tror bestämt jag skulle behöva träffa Matilda! 
Fyller 19 år på torsdag och har absolut inga planer för födelsedagen eller helgen..
Haha, mitt liv låter förjävligt!

Vill ändå tacka för alla fina födelsedagskort jag fått :) Ella och Sebu har varit till stor (läs: mycket liten,obefintlig) hjälp med kuvertöppnandet och kortläsandet, de små glinen rev och hade sig så det var tur korten inte gick sönder. Sen hade vi en livlig diskussion vid matbordet om jag är en flicka eller kvinna. Jag röstade förstås på flicka och efter en stund gav Ella med sig också. Lite lättare att fylla 19 på torsdag nu.

Dagen har för min del varit ledig! Så jag har sprungit min timme på Mikkes maskin i källaren, duschat, lunchat med familjen, shoppat och bara varit.. Talade en stund med mommo nu ikväll också, otroligt roligt att höra hennes röst. Har saknat Finland löjligt mycket dehär senaste dagarna..
Så måste jag ju säga att jag bara varit hemma, NYKTER, hela helgen för den som undrar. Skönt det emellanåt också, har varit ut så gott som varenda helg sen jag kommit hit så det börjar ta på. Men känns samtidigt som om jag missat en stor del av veckan. 

Så med dessa dystra ord säger jag nu godnatt!

4 kommenttia:

  1. Sov gott :) jag reiv Jonatans o Matias leikkojon igår för on böra va så i så dålit skick. Ska no böri me in ny leikstugo åt Malin men ja veit int riktit ännu hur on ska sii ut... Har du na idéer? Bo

    VastaaPoista
  2. Oj, oj vad du har det usligt.. NU börjar det mera likna en helt vanligt liv med bättre och sämre dagar. Hittills har ju livet ditt där varit en "dans på rosor". Välkommen ner på marknivå igen-med oss andra :)
    Du kan ju fota barnens lekstuga + grejen vid terassen så får Bo försöka snickra ihop något liknande. Ha de bra!

    VastaaPoista
  3. Börjar bli tröga dagar här också, det är nog mörkret och kylan som gör en slö. Men de e väl hälsosamt att ha tråkigt nån dag, hoppas humöret svänger upp igen. Jag ska försöka städa nu innan vi ska på skidträning orkade inte i helgen, gjorde en massa annat som intresserade mera...
    Sku du sköta barn på dagis så sku du va tant Mia, ialla fall i Finland.

    VastaaPoista
  4. Åj! Så ovanligt e kmr si ut vi ert, kojjon ha ju allti vari tär an ha vari. Mjaa, googla faktist lite kojjor mesama ja läst kommentarin diin, men hitta int na rikti bra. Men mammas idée e ju int så usel heller. Jag kan ta bild på Ellas o. Sebus "kojjo" så får du sii :) Ha du annars tänkt de na tvåvånings igen ele ?

    Haha, var nog bara tillfälligt deprimerad över helgen. Allt känns redan så mycket bättre idag (: life goes on trots idiotiska pojkar och hemma-helger, haha.

    Tror de jag också, är man inte på dåligt humör emellanåt känns det inte lika bra att vara på bra humör (: Jusst så, har haft städning på schemat idag jag också. Varit två till här hos oss ihelgen som råddat så det fanns mycket att göra. Haha, det kan hända ja!

    Ni ska ha det så bra alla tre nu och hälsa med er. Kram! /Miia (kommenterandet bråkar fortsättningsvis med mig, så jag måste kommentera som anonym på min egen blogg. haha)

    VastaaPoista