torstai 4. marraskuuta 2010

19 är helt okej trots allt

Jag har så fasat för denna dag! Men den visade sig bli helt otroligt bra iaf :)
Började dagen med att kolla om jag fått rynkor förstås. Nein, inte en enda! Fortsatte till köket för att äta frukost. Där möttes jag av ett happybirthday-tåg mitt på bordet som Angi och barnen fixat. Brödfatet och smörkniven var också framlagda, toppen start på dagen med andra ord.

Resten av förmiddagen sprang jag en timme på min favoritmaskin, duschade, strök kläder (så nu är hela högen av kläder som i söndagst spolade en stor ångestvåg över mig veck) och tackade för alla gratulationer som kommit in under dagen. For efter barnen runt halv 4. Möttes av två enorma bamsekramar direkt jag kom in genom dagisporten. Dagistanterna kom också fram och grattade och kramade mig, det visade sig att min födelsedag varit ett stort samtalsämne på Dantestrasse 5 idag..

Båda två skulle med in efter ryggsäckarna. På Ellas våning väntade en stor överraskning. Min lilla kompis hade nämligen pysslat en rosa prinsesskrona som det står "Maria" och "19" på <3 hon är bara för söt! (Dagistanten berättade senare att de varit tvugna att ringa Angi och fråga hur gammal jag blev idag eftersom Ella bara visste vad jag fyllde på finska. haha). På hemvägen sjöng vi "happybirthday" och gick hem från järnvägsstationen i mörkret, men det var så otroligt bra väder så varför inte.

Då Angi kom hem senare på kvällen hade hon tårta med sig + en present, ett presentkort till Douglas. Vet inte för hur mycket för det stod inte på kortet, men det lär ju visa sig. Mikke kom hem idag också, hade med sig Reissumies och Oltermanni från Finland. Så ni kan ju gissa vad jag skall äta till frukost imorgon (;

Min 19-årsdag blev en stor dag hemma hos familjen Lagerblom också. Familjens lilleman har nämligen HELT SJÄLV gjort nummer två på toaletten för första gången i hela sitt liv idag! Så imorgon skall han och shoppa kalsonger med Angi, för det är så svårt för honom att klä av sig bodyn varenda gång han ska på toa.

Min födelsedag skulle med andra ord inte kunnat bli mycket bättre (:

kronan och presentkortet

den rynkfria 19-åringen

4 kommenttia:

  1. Det verkar som om du fått ha en riktigt bra födelsedag. Barnen tycks vara på ett bra dagis också, som tar reda på hur många år du fyller, fint gjort! Lite synd om Sebu slutar kakka i blöjan, (de blir inga roliga berättelser om era bestyr),men e går ju no ti kakk i kalsongerna o...

    VastaaPoista
  2. fick no he joo :)
    di e jette dukti faktist. haha. di gratulera mej ennu ida där. HAHA! blöjbyten e så myki gemytligare än rikti rövtorkning.. men jaa, ni lär no hör ett par "kakka i kalsongerna"-stories. /Miia

    VastaaPoista
  3. Intressant att Ella visste vad du fyllde på finska men inte på tyska! Din språkundervisning tycks ha gått hem :) Fin krona du fått-i rätt färg desssutom! Vi väntar oss att du har den på när du stiger av flyget sen i december... Tänkte mig och se på redskapsgymnastik tävlingar i morgon i Jakobstad. ÖID mästerskapen. Ska kolla först om Tuulia är med, sku vara kul att se henne tävla.

    VastaaPoista
  4. går bra med språkundervisningen ja :) Mikke satt och skröt över att Ella börjat prata mycket mer finska sen jag kom hit åt sina kompisar som va här på mat idag. känns slönt då man är till nytta! haha, kronan va bäst på dagen ja. de har jag absolut. lätt att hitta mej på flygfältet (y) åååh, de skulle jag också vilja se. hoppas dom har någo tävlingar så länge jag är hemma också.. VTTs julfest/tävling sku möjligtvis kunna vara :) måsta snacka med mina jumppapoolare om saken. //Miia

    VastaaPoista