keskiviikko 3. marraskuuta 2010

beautiful blogger award

Hade visst fått Beautiful blogger award av Minna (: för ett bra tag sen.. Gulligt av dej! Hemskt mycket förlåt för att jag såg det först nu, förstår inte hur jag missat din kommentar.
Så nu skall jag då berätta 7 saker om mig själv och sen skicka Beautiful blogger award vidare åt 7 personer!

1. Jag är för tillfället altså aupair i Tyskland. Det är ett stort mysterium hur jag slutigen hamnade här eftersom jag:
  • ville spara ihop mycket pengar under mitt mellanår (vilket tyvärr inte är möjligt med en aupairlön) 
  • inte var det minsta intresserad av Tyskland och hatade det tyska språket före jag åkte hit (detta har förstås ändrats under mina två månader här, älskar både landet och språket nu)
  • talade dålig engelska och ingen tyska alls (nu talar jag engelska så gott som flytande och både förstår och talar en del tyska)
  • är en människa som vill ha eget lugn och ro. Trodde aldrig jag skulle kunna trivas i en annan familj än min egen och känna mig bekväm med att bo hos dem (men se så fel jag hade..)
2. Jag har haft hårförlägning i ca 3 års tid
3. Jag älskar att lacka mina naglar i barnsliga färger
4. Jag har en liten hund som jag behandlar som mitt barn. Folk brukar påminna mig om att han är en hund då jag glömmer bort det.
5. Jag är livrädd för att bli kär och då jag blir det hatar jag mig själv över allt annat
6. Jag förknippar låtar med personer och händelser. Hör jag en låt som påminner om något roligt kan jag inte låta bli att småskratta även fast jag sitter på t.ex. tåget. (Hände senast igår då jag var på väg efter barnen.. Mannen som satt mittemot mig tittade otroligt snett på mig, haha)
7.Varje gång jag hör Dynamite med Taio Cruz får jag lusta att ställa mig upp och rådansa var jag än befinner mig. Dynamite-Taio Cruz

Jag skickar vidare Beautiful blogger award till:
Matilda-min absolut bästa vän! Att läsa hennes blogg piggar alltid upp mig
Emmi- och hennes ofta rådande bloggtorka, haha.
Sabina- för att hon skriver en av de få bloggar jag orkar läsa så gott som dagligen. Duktig att uppdatera är hon också
Sabrina- för att hon skriver så underhållande inlägg
Janina- hennes blogg är bara så intressant! Duktig att skriva är hon också
Angelica- en annan tjej som tagit sig från norden till Tyskland. Trevlig blogg på alla sätt och vis!
Leona- samma beskrivning som för Angelica (;

2 kommenttia: