maanantai 15. marraskuuta 2010

självklart jag lyder mamma

Mamma klagade på att jag inte skrivit på några dagar nu igen, vilket hon har helt rätt i..
Entschuldigung liebe Mami ;)
Har det fortfarande bra, extra bra idag då jag fått lön + ett litet bidrag av mamma.
Mina dagar består i stort sett av jobb, träning och Svensson Svensson (har ju inte kunnat shoppa de två senaste veckorna eftersom jag varit pank). Har som sagt kommit igång med träningen igen nu, springer 12 km på Mikkes maskin 4-5 dagar i veckan. Finns ju inget bättre, speciellt då man börjar dagen med ett sånt pass!

Helgen har varit nykter. Luspanka jag och min luspanka vän Hanna var på middag och bio i lördagst + en McDonalds-date på söndagen. Hade 60 ynka cent på kontot på söndag kväll. Skön helg trots tom pengbörs!

Denna dag har varit ganska ledig. Hade gjort mig i ordning för att åka efter barnen och fixa ett par andra ärenden då Mikke ringer och säger att han tar hem barnen idag. Så det blev lite ändrade planer. Traskade runt i Hofheim och började planera julklappar. Kom samtidigt på varför jag hatar jul, jävla julklappar altså! Det enda som är bra med jul är sällskapet och morotslådan.

Fick mig dagens skratt då Ella och Sebu kom hem.
S: ICH BIN DIE MAMA!!
Ella dumförklarade sin lillebror, för det är ju bara flickor som kan vara mammor! Sen frågade hon sådär löjligt överlägset och vuxet
E: Sebu, bist du ein Mädchen oder ein Junge ?
Och då svarar Sebu helt allvarligt
S: ein Mädchen
hahahahhahaha. Ella blev total ägd!

Skall kolla ett par avsnitt Svensson Svensson före jag går och lägger mig. Är så inne i serien så jag tom. börjat tala om Gustav och Lena som om de vore mina kompisar. Men vad är nu inte bättre än det (;
Gute Nacht!

PS. Mamma, kan du hälsa Jan att den enda maskinen för 100 ege heter "Tchibe Cafissimo", dom som fanns framme var röda och silverfärgade. Försökte ringa honom men han svarade inte.. DS.

5 kommenttia:

  1. E heiter måoråotslååådon i orvas :) Malin o jag byggd in snögubb idag men an ha böja lut reij för e ha vari så varmt ida. Malin sa gobb :)

    Sköit om dej! Bo

    VastaaPoista
  2. haha, genau (; ska var skönt ti kom hejm å få böri prat som folk igen. nämen va kul! synd tå gubbin ha börja lut, men ni hinner ju la flejr i vinter ännu troligtvis. ska pass på å la en snögubb ja å bara ja kmr hejm, har nämligen int he minsta snö jär ennu. Tack desamma å häls medde! :)/miia

    VastaaPoista
  3. Vi e no lite oroliga när du int skriver på länge, speciellt Bo. Roligt att du har e bra. De bästa med julen är de här som kommer före, man får dricka glögg (gluhwein) äta pepparkakor och choklad. Julklapparna sköter tomten om så ta de lugnt me de. Du ska va på din vakt när du kommer ti Orvas, jag har gett min bil till mommo, så hon raggar runt me den nu. Matias har varit en vecka i Ylläs o skida o om två veckor far han på nytt. Bo har förberett skidspåret på lindon men vi ha int börja skid nå ännu, men Malin har kört pulka många gånger redan. Härligt me snö!

    VastaaPoista
  4. Bra att du lyder din gamla mor :) Å roligt att läsa vad ni sysslar med där. Du sku kunna ta bild av Lagerbloms kaffeautomat och lägg i bloggen. Jan tyckte de hade så gott kaffe!
    Ska till Nykaabi och skida i kväll!
    Ha de bra-i väntan på snö..

    VastaaPoista
  5. Lite mysigt ere ju no me jul jo :) blir d en traditionell julafton i år igen eller har någon någo nya planer ? Haha, ja det ryktas enda till Tyskland om att mommo börjat köra bil igen. Blir nog att se upp! Farligare på vägarna nu än då jag tog mitt körkort misstänker jag (;

    Sebu har fixat kvalitetsläsning åt er nu igen! Ha snacka med Jan, så jag skulle söka efter något speciellt märke åt honom nu som han checkat in på gigantti.

    Ni ska ha det så bra båda två :)

    VastaaPoista