torstai 18. marraskuuta 2010

Sebus äventyr utan blöja

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg, så har ju altså familjens lillkille börjat lämna bort blöjan. Vissa dagar går det bra och andra dagar inte så bra, vissa dagar kan det också gå otroligt dåligt. Som idag till exempel. Vi skulle just gå in då Sebu informerade mig om att han kissar. So what, blöjbyte är ändå inte så farligt tänkte jag bara och bad honom komma in. Stackarn bara stod ute på trappan och började slutligen gråta, jag förstod absolut ingenting tills jag såg hans ljusbruna byxor bli mörkbruna. Jag frågade honom om han inte hade någon blöja på sig (han brukar ha det då han åker hem eftersom det inte finns toalett på varken tåget eller bussen). Jag fick ett "NEEEEEEEEEEEEEEIN" till svar, vilket inte direkt kom som en överraskning (tror bestämt jag ställde dagens dummaste fråga).
Jag fick honom till slut att komma in och vi började se hur stor förödelsen var. Han hade kiss på:
  • byxor
  • strumpbyxor
  • kalsonger
  • skor
  • vantar
  • jackan
Han grät för fullt hela tiden och jag gjorde mitt bästa med att trösta honom. Lyckades också rätt så bra, för efter en stund skrattade vi alla tre åt det hela. Jag bar upp Sebu i badkaret på övre våningen, sen duschade jag och Ella honom, la på en blöja och klädde på honom pyjamas. Sen gick vi alla tre ner till källaren med de pissdränkta kläderna så Angi kan tvätta dom ikväll. Sen fortsatte vi leka i deras nya sängar. Båda två har högsängar, Sebu har en riddarborg under sin säng och Ella har en prinsesskoja. Borde ta bild på deras sängar, de är bara så fina! Resten av kvällen har Ella och Sebu i tur och ordning kommit med sjuka dockor till mig, så jag har agerat läkare, sjuksköterska och apotekare idag. Mina små kompisar e toppen :)

Vi pratade om julen idag då vi väntade på bussen i Hofheim. Slängde då samtidigt ur mig att jag skulle fira jul i Finland hos min egen familj, men att jag nog kommer tillbaka sen efter jul. Båda två såg helt förskräckta ut! Sebu frågade ifall dom då måste vara ensamma. Så jag fick påminna honom om att han faktiskt har en mamma och pappa också. Då började han storgråta, ville upp i famnen och sa att han inte har någon kompis om jag åker hem. Nästan så jag fällde en tår själv då jag började trösta honom. Förklarade åt honom att han visst har fler kompisar och att jag inte är borta länge. Han kommer ju slutligen knappt märka att jag är borta då han får leka med alla sina nya leksaker efter jul misstänker jag. Men, kommer inte kännas svårt att lämna Finland efter en månad då man vet man är saknad här :)

Imorgon påbörjas helg 1/4. Har altså bara fyra helger kvar här innan jag drar hemåt. Imorgon kväll ska jag till Idas med Hanna och sen troligtvis till Living. Martina kommer till Frankfurt ihelg också, men hamnar att barnvakta imorgon kväll.. På lördagen blir det dock utgång med henne + att hon kommer att bo i mitt rum! Ser så framemot denna helg.

Men nu väntar läxor,
schlaf schön!

4 kommenttia:

  1. Hu pissar man i vantan? Tia

    VastaaPoista
  2. hee ingen konst. du bara tafsar på d sj där du har pissa så ere fixa (y)

    VastaaPoista
  3. Va trevligt me lite pissäventyr. Ha vari ti Orvas i kväll, moffa va pigg. Hade med oss Andreas hit o så ha ja kört han o Matias ti Skatila på konvent. Nu ska ja si på idol innan ja gar ligg. Malin har ju börjat använda ärrrr när hon pratar, de låter så bra när hon betonar extra på ärrr. Ha en skön helg!

    VastaaPoista
  4. Pissäventyr är alltid skoj jo! Har varit så mycket pissäventyr så han börjat använda blöja igen. haha. Malin låter som en tvättäkta tysk liten tjej nu kanske ? :D Skall bli så kul att se hur mycket hon växt så länge jag varit borta.. Har ju trots allt inte sett henne på 3½ månad snart.. Bis bald, sköt om er! :) /Miia

    VastaaPoista