perjantai 5. marraskuuta 2010

jetzt ?

Sebu provar mina nerver på bussen (dehär händer varenda eviga gång vi åker buss):

S: Kann ich jetzt drücken ? (inte så säker på stavningen och så, men det låter som ngt i stil med dedär då han frågar om han får trycka på stopp-knappen)
M: ei Sebu, vasta sitten kun ollaan lähempänä kotia
.. 2 sekunder senare
S:jetzt ?
M:ei vielä
..ytterligare 2 sekunder senare
S: jetzt ?
M:ei
..ytterligare 2 sekunder senare
ja ni förstår mönstret antar jag! så efter ca 30 gången (jag överdriver inte) då han frågade svarade jag:

nyt pää kiinni Sebu! Älä enää kysy jetzt,mun hermot ei kestä. Mä sanon sulle sitten kun saat painasta
.. 2 sekunder senare
S: jetzt ?

hahahahahahhahah. kunde ju inget annat än asgarva

sådär annars har denna dag varit förjävligt jobbig. Ella har gnällt precis hela dagen och framkallat svår huvudvärk i mitt hjärnkontor. Så jag kmr troligtvis somna vilken sekund som helst

2 kommenttia:

  1. Hej!

    Ifall du sku behöv en barbapapa så ere bara ti sätt in en beställning ti Lotti. Hon har stickat barbapapor på löpande band här. Dom finns i alla möjliga färger... långa o korta o tjocka o smala o stora o små...

    Du behöver int va oroli att du ska få rynkor än för jag har ju int en enda ännu fast ja just fyllt 30 :) Bo

    VastaaPoista
  2. haha! en barbapapa sku ju va perfekt i min stora säng. känner me ganska ensam emellanåt då int Liirus ligger brevii :(
    haha Bo! du böri låt som peter. drar ner på egen ålder med 10 (; //Miia

    VastaaPoista